Ikke ta fra meg livsgleden min!

God kveld!

Å skape seg en god livskvalitet, er helt avgjørende for meg. For jeg må ha en del opplevelser i min hverdag, som bygger meg opp og som gjør meg glad. Selv om det koster krefter, og helsen min bli påvirket av det. Å ha noe å glede seg til, holder meg i gang. Det skal man ikke kimse av, for vi trenger påfyll av positiv energi. Alle mennesker har sine egne preferanser og interesser. Sånn er det også for meg. Og jeg har valgt å fokusere på det som virkelig gir meg aller mest. De siste dagene har jeg tenkt masse, og snakket mye med mannen min. Vi er begge to enige om at jeg trenger musikken i livet mitt, og at vi skal klare å finne en god løsning på mine utfordringer. Så godt å kjenne at han er enig med meg i mine avgjørelser. Det positive er større enn det negative, i vårt regnestykke. For selv om jeg er full av smerter, så har jeg glede av det jeg gjør. Og jeg gleder meg allerede til neste gang jeg skal underholde. Ganske rart, dersom man hadde sett min form dagen etter. Kroppen minner meg på hvorfor jeg faktisk ikke er i vanlig jobb, og hvorfor jeg må ta hensyn i hverdagen.

Men ingen skal få ta fra med den gleden som jeg har i musikken! Den er så viktig for min psykiske helse, og jeg velger mine oppdrag med omhu. Så lenge jeg har støtte hos mine nærmeste, så er det ikke et alternativ å slutt med det. Herlighet, for en gledesrus jeg kjenner på underveis i opptredenen. Det er så utrolig stort, og jeg må bare lære meg å takle etterdønningene. Din egen livskvalitet, er det ikke noen andre som kan bestemme over. Og jeg har behov for å kunne bidra til samfunnet på min egen måte. Folk smiler, ler, klapper, gråter, heier og takker meg. De koser seg, og da blir jeg så inderlig glad inni meg. Det er straks klar for siste runde med karaoke show for denne helgen, og jeg gleder meg som et lite barn. Akkurat dette er så viktig for meg, og hva skulle jeg ha erstattet det med? Nei, så lenge jeg har forståelse hjemme så bli der flere show. Jeg har en mann som heier på meg, som støtter meg fullt ut og som hjelper meg i helgene. Det er en stor lettelse for meg, å se at han godtar dette. Jeg er jo tross alt ganske så preget av smerter for tiden, og må ta livet med ro.

Noen ganger må man veie det positive og negative opp mot hverandre, og se hva som veier tyngst. Så lenge jeg elsker det jeg gjør, så klarer jeg å holde ut med det ubehagelige i etterkant. Så jeg er klar for å synge rett fra hjertet, og gjøre det som jeg kan best. Å opptre er det som gjør min hverdag lysere, og da skal jeg unne meg den opplevelsen så ofte som jeg bare kan! Ha en fin lørdagskveld, så snakkes vi igjen i morgen tidlig!

Klem fra Wenche

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg