Jakten på det perfekte!

Jakten på det perfekte er i gang for alvor i samfunnet vårt. De aller fleste leter etter det perfekte på en eller annen måte. For vi blir påvirket overalt. Samfunnet forteller oss hvordan vi burde se ut, eller hva vi burde gjøre. Det er noe som irriterer meg grenseløst. Jeg vil ikke bruke resten av livet mitt på å lete. Det er jeg som bestemmer over eget liv. Hvis jeg føler at det er ok, så skal jeg ikke presses mot noe annet. Jeg har en kropp som veier for mye. Jeg vet det veldig godt selv. Det er ikke nødvendig at samfunnet skal fortelle meg det. Jeg blir så oppgitt over alt det som skjer rundt oss. Vi blir stadig minnet på hvordan vi burde se ut, eller hvordan livet skal leves.

Jeg er meg selv på godt og vondt. Det er noe som jeg kan stå inne for. Men jeg blir iblant påvirket av det som samfunnet forteller meg. Da kan selvtilliten forsvinne fort. For jeg kan ikke bruke mine krefter på det. Jeg trenger den energien til å leve min hverdag. Vi bør snart lære en lekse. For det har gått altfor langt. Vi får beskjed om at vi er for store eller for små. Det er alltid noe som burde fikses på. Jeg blir helt kvalm av det kroppspresset som vi har. Jeg har ikke lyst til å føle meg stygg eller dum. Men når jeg ser rundt meg, så blir jeg noen ganger veldig trist.

Vi må forsøke å redusere dette presset. Jeg sitter ikke på oppskriften. Men vi må i hvert fall jobbe med oss selv. Da kan man få endret fokuset. For vi er jo ansvarlige for egne holdninger. Jeg håper inderlig at man etter hvert kan endre på ting, og bli et varmere samfunn. Det fortjener vi alle sammen. Vi skal leve med hverandre, og da bør vi ha en fin tone oss imellom. Jeg er ikke en ekspert, men jeg velger å ha fokus på det positive. Hvis hver enkelt tar et standpunkt, så kan vi komme videre!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg