Jeg bærer kun min del av ansvaret!

God morgen!

Jeg lærte en veldig viktig ting fra min fastlege i Egersund. Han forklarte meg at jeg ikke skulle bære alt ansvar på min skuldre. Jeg skulle plassere deler av ansvaret der det hørte hjemme, og så skulle jeg bære min del. For meg så forklarte det virkelig min situasjon, og jeg fikk en lettere byrde i ryggsekken min. Det er fortsatt tungt å bære, men det er overkommelig.

Du skal ikke bære ansvaret for andre voksne mennesker. De må rett og slett ta det ansvaret selv. Fokuser på de tingene som du selv er ansvarlig for å ha gjort. Men ikke ta på deg skyld eller ansvar for det andre har gjort. For meg så var det en brutal reise. Men jeg kom meg velberget gjennom det. Ordene fra min fastlege har holdt meg oppe mange ganger, og de hjelper den dag i dag.

Vi skal nemlig ta vår del, og tenke over det vi har gjort. Så kan vi lære av det, og ikke gjøre samme tabben om igjen. Men man kan ikke ta mer enn det som faktisk tilhører oss. Dersom de andre ikke vil ta det til seg, så må du la det ligge. Da er det ikke du som feiler lenger. Ved å ta et oppgjør med egne handlinger, så kan man jobbe seg videre. Husk at dette er en prosess som tar tid. Men det vil bli lettere etter hvert.

Jeg håper at dette kanskje kan hjelpe deg litt i din hverdag! For jeg vet at vi er mange som sliter med dette. Nå kan vi jobbe oss gjennom det, og så blir hverdagen så mye bedre for oss alle sammen! Ha en strålende dag, så prates vi igjen her på bloggen i kveld!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg