Jeg bærer mine kilo med rak rygg!

Jeg har jobbet beinhardt for å komme dit jeg er i dag. Rent personlig så har jeg egentlig alltid følt meg altfor stor og stygg. For jeg ble fortalt gjennom mobbing at det var sånn det var. Da jeg ble voksen, så ble det bare en sannhet som var opplest og vedtatt. Men for en del år siden så begynte jeg på en meget lang reise. Jeg ville ha en kropp som kunne fungere, og som jeg kunne være stolt over. Det skulle ta veldig mange år, og det skulle forsvinne veldig mange kg underveis. Men jeg har hele tiden ønsket å bli sterk på innsiden. For da kan ikke noen ting stoppe meg, og jeg kan være glad i den kroppen som jeg faktisk har.

Da jeg var kun 24 år, så var jeg ekstremt overvektig. Da tok jeg grep, og fikk til en endring. Men det har vært en prosess helt siden da, og jeg er nok ikke helt i mål enda. Men på innsiden har det skjedd veldig mye underveis. Og jeg har slitt med å følge med på alt som har skjedd med kroppen min underveis. Som 33 åring fikk jeg livmorhalskreft, og jeg måtte fjerne alt sammen. Da kom overgangsalderen rett i fanget på meg, og det var utrolig krevende. Heldigvis ble jeg raskt frisk, og jeg kunne fortsette livet med de ettervirkningene som kreft faktisk gir oss. Å miste en del av min kvinnelighet, var vanskelig å kommunisere til andre om. I stedet så ble det mange timer med samtaler inni hodet mitt.

Å være stor, er ikke enkelt. Nå er jeg ikke lenger så stor som før, men jeg er fortsatt overvektig. Det hender ofte at jeg må handle klær på plus size avdelingen. I noen perioder har det virkelig plaget meg, og jeg har kjent på en ekkel skamfølelse. Men det har jeg tatt et skikkelig oppgjør med nå. For jeg kan ikke la en klesstørrelse få definere hvem jeg er som kvinne! Om jeg er stor eller liten, skal ikke ha noen ting å si. Men det gjør det likevel. Særlig i den bransjen som jeg er i nå. Der blir jeg annerledes fordi jeg ikke har den “perfekte” kroppen. Det trigger meg skikkelig, og jeg har bestemt meg for å eie den annerledesheten.

Faktisk så gjør den meg bare enda sterkere i meg selv. Så la meg få bære kroppen min med stolthet! Mitt utseende skal ikke være en avgjørende faktor i arbeidslivet. Nå er jeg i stand til å gå med hevet hode, og bærer min kropp med en ekte kjærlighet til meg selv. Og jeg slår knallhardt ned på de som sjikanerer meg på grunn av sånn jeg ser ut. De trenger ikke prøve på å være mine venner. For jeg har lært en skikkelig smertefull lekse i livet mitt. Jeg er vakker , og det skal jeg være skikkelig stolt av i årene som kommer. For jeg eier meg selv, og jeg kommer til å ta min plass i det offentlige rom. Har du problemer med det, så står du fritt til å forlate kanalene mine. For jeg kommer til å være meg selv, og jeg skal ha beina godt plantet på jorda.

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook, Instagram og Youtube!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg