Jeg ble skikkelig sint!

God kveld!

Noen ganger så blir jeg skikkelig sint på meg selv. For der fins en del uvaner i livet mitt, og jeg forsøker å luke bort de aller fleste av dem. Dette har jeg gjort i flere år, og det går jo mye bedre med meg nå. Men i dag falt jeg dessverre for fristelsen til å legge meg på sofaen, istedenfor å starte dagen sånn som jeg vet fungerer best. Jeg sovna i morgenkåpa, og våknet langt utpå formiddagen. Det kan godt hende at kroppen min trengte den ekstra søvnen. Men jeg vet at det ikke å er lurt å legge seg når ungene drar på skolen. Da er det bedre med en liten hvil midt på dagen istedenfor.

Det var ikke en blid dame som våknet til liv på sofaen. For jeg hadde jo en plan for dagen, og den inneholdt blant annet trening på morgenen. Det var fristende å drite i det, og bare komme seg i gang med andre ting. Men jeg har en avtale med meg selv, og den ønsker jeg ikke å bryte. Trening skal prioriteres hardt, og jeg skal ikke begynne å sluntre unna. Så jeg dro meg regelrett opp av sofaen, og kledde meg i treningstøy. Det ble oppvarming, styrkeøvelser og uttøying hjemme i stuen. Det er jeg glad for at jeg klarte. For underveis i treningen, så våknet jeg skikkelig.

Der spredte seg en god følelse i hele meg, og dusjen etterpå var så deilig. Så nå sitter jeg her, nydusjet og blid. Klar for å komme i gang med uken, og få gjort de tingene som står på planen i dag. Det ble en sen start på denne dagen, men jeg klarte å snu det over til noe positivt. For meg så er denne livstil endringen så utrolig viktig, og jeg skal klare å nå mine mål. Når man er tro mot de avtalene man lager med seg selv, så kommer der gode resultater til slutt. Min helse er allerede merkbart bedre i hverdagen, og det frigjør energi til å jobbe seg videre.

Denne dagen ble ikke så aller verst likevel. Ikke glem at dersom du kommer skeivt ut, så kan man restarte dagen helt selv. Men du må være hard mot deg selv iblant, og ikke la deg gli inn i dårlige unnskyldninger. Jeg er stolt over min egen innsats. og humøret er på plass! Så da er jo uken inne i et godt spor, og jeg kan fokusere på alt det kjekke som skjer denne uken. Håper at dere blir med meg på alt som skjer! Vi snakkes her igjen i kveld!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

Hør gjerne traileren til min podkast : Min psyke hverdag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg