Jeg blir trist når kroppen streiker!

Jeg har veldig lyst til å hjelpe min kjære mann. For nå på våren så er det på tide å få gjort litt utenfor huset. Jeg er ikke særlig flink til hagearbeid, men jeg vil jo gjerne bidra så godt som jeg kan. For min kjære mann er veldig flink til å hjelpe meg inne i huset. Det var derfor planlagt en del utendørs jobbing denne helgen. Vi skulle legge bark under hekken på lørdag, og så høytrykk spyle terrassen på søndag. Da lørdagen kom, så merket jeg at kroppen min ikke var i særlig godt slag. Men jeg ville gjerne bidra, så jeg satte i gang. Men etter kun 15 minutter så var kroppen min ødelagt. Det var skikkelig nedtur for meg. Men jeg måtte innse at kroppen min ikke taklet det. Så da havnet jeg inne, og måtte hvile det meste av dagen.

Akkurat slike situasjoner liker jeg ikke. Da blir jeg skikkelig irritert på meg selv, og på mine kroniske sykdommer. For jeg ønsker jo å kunne bidra her hjemme. Jeg satte i gang med høytrykk spyling av terrasse søndag formiddag. For jeg følte meg bedre enn på lørdag. Men det kommer til å ta tid før jeg blir ferdig med dette opplegget. For her ble det kun en liten time med spyling, og så var begge hender helt ødelagt. Hendene hovnet opp, og da jeg gav meg så skalv begge hender. Så da måtte jeg bare avslutte for i dag, og forsøke litt igjen i løpet av uken. Jeg liker denne oppgaven ganske godt, så det er kjipt at kroppen min ikke vil lystre. Heldigvis så har jeg en ektemann som forstår, og som støtter meg. For jeg blir rett og slett lei meg når det ikke fungerer slik som jeg ønsker.

Jeg kan ikke gjøre annet enn å gå videre. Det er på tide at jeg aksepterer kroppen min, og tar den på alvor. Ting tar lenger tid enn før, og det må jeg bare innse. Så jeg må nok erkjenne at denne helgen har vært litt vanskelig. For jeg forsøker meg på ting som jeg faktisk burde vite er vanskelig. Men jeg klarer ikke å la være. Det er liksom ikke et alternativ for meg å ikke prøve. Nå skal jeg roe ned kroppen litt, og så får jeg legge en rolig plan for uken som kommer. Det er ikke noe som haster veldig, så jeg kan bruke den tiden som jeg trenger for å fullføre terrasse vaskingen. En dag om gangen, og små perioder med hagearbeid. Da vil jeg komme i mål til slutt. Å kjefte på seg selv fungerer svært dårlig. Men noen ganger skjer det likevel.

Jeg har lært litt mer om meg selv denne helgen. Og jeg merker at det gjør noe med meg. For jeg må holde fokuset på det som jeg faktisk klarer i hverdagen min. Det er jo slettes ikke lite. Så trenger ikke å føle meg som en elendig kone. Jeg gjør mitt beste, og mer kan man jo ikke kreve av noen. Jeg er svært glad for all trøst og støtte som min kjære mann har gitt meg denne helgen. Han forstår, og han hjelper meg videre!

Vi blogges!

Følg meg gjerne:

Facebook: Wenche Larsen Gundersen , WeLG Foredrag

Youtube: Wenche Larsen

Instagram: wenchelarsen.no

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

Siste innlegg