Jeg drikker ikke noe varmt!

Jeg er blant dem som ikke drikker noe som er varmt. Verken kaffe, te eller kakao kommer ned hos meg. Det er noe som jeg ikke klarer å endre. Jeg har forsøkt flere ganger å lære meg til å drikke kaffe eller te. Men det stopper med en gang. Jeg får det ikke ned, og jeg bare kaste opp. Vi er faktisk veldig mange i min familie som ikke drikker kaffe eller te. Men jeg vet ikke hva det kommer av. Jeg har kommet i en del situasjoner hvor det er litt kjedelig. Særlig når man er på ulike arrangement, og det er mye kaffedrikking. Da står jeg der med brus/vann, og må til stadighet svare på hvorfor jeg ikke drikker noe varmt.

For meg så er det ikke noe problem i hverdagen ellers. Mannen min drikker nemlig ikke noe varmt han heller. Så der er vi altså veldig like. I sosiale settinger i min hverdag, så går det ganske så greit. Vennene mine vet jo om det, og jeg trenger ikke føle meg annerledes. Men når jeg er på ulike møter ,så kan det føles litt dumt. For det ser jo litt koselig ut når de står der ved kaffemaskinen. Nå har jeg kommet frem til at det ikke er noe å stresse med lenger. Vi er alle sammen forskjellige. Og jeg klarer meg veldig fint uten kaffe! Det er likevel litt rart å tenke på. For det er noe som skjer i halsen min når jeg skal svelge unne drikken.

Jeg koser meg alt for mye med Pepsi Max. Det er nok den som redder meg i mange situasjoner. Så jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har møtt opp med termokoppen min full av brus. Jeg hadde ikke tenkt så mye på det før andre kommenterte det. For jeg brukte den termokoppen som mitt holdepunkt i vanskelige situasjoner. Koppen min var med på mange møter som var følelsesmessig tøffe. Jeg tviholdt på den under hele møtet. Nå er jeg mer bevisst på det, og spør mange ganger heller om å få vann når vi sitter på møter. Akk ja, det skal alltid være noe som vi bør endre på i livet. Men jeg klarer meg faktisk ikke uten brusen min akkurat nå!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook , Instagram og Youtube!

3 kommentarer
    1. Vedder på det er det samme som skjer i min hals om jeg prøver drikke kulturmelk, som jeg ikke liker. Det føles som det tetter seg, og når jeg likevel prøver tvinge det ned, brekker jeg meg. Folk koser seg med iskald kulturmelk i sommervarmen, mens jeg glor på. Jeg har forsøkt mange ganger. Surmelkskake derimot, det er godt, det!
      Så vi får holde oss til vårt, og andre til sine ting. Men kaffe må jeg ha 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg