Jeg elsker de effektive dagene!

Det er deilig når man har dager hvor alt sammen går veldig fint. Når man har energi til å få gjort en del ting både på jobb og hjemme. De dagene er jeg så glad i. For de minner meg på at jeg fortsatt kan klare en hel del. Det handler om å kjenne kroppen sin, og bruke kreftene fornuftig. Noen ganger blir jeg helt gira fordi jeg kjenner at kroppen min tillater meg å gjøre ting. Men så vet jeg jo at da må jeg passe ekstra på meg selv. Jeg kan ikke gå helt amok. Men når jeg kommer i gang med dagen rett etter at ungene har dratt på skolen, så har jeg det fint. Det handler om å ikke bli sittende i godstolen i nattkjolen og morgenkåpa. Men faktisk komme i gang med dagen der og da.

Jeg er heldig som har muligheten til å få slike dager selv om jeg er kronisk syk. For det er så mange andre dager som er vanskelige for meg. Jeg blir derfor ekstra glad når kroppen er god. Noen ganger kan man føle at det tar en halvtime å ta ut av oppvaskmaskinen. Mens andre dager er det gjort på et blunk. Jeg kjenner meg selv veldig godt nå, så jeg tror jeg finner en ganske god balanse etter hvert. Men jeg har feilet mange ganger, og det kommer til å skje fortsatt. Gleden over gode dager skal derfor tas godt vare på. Nå har jeg opplevd det noen ganger, så da lærer man hvor grensene går. Det er rart å merke hvordan jeg har endret meg.

Nå er det ekstra kjekt når jeg kan ha gode dager. Det er kjekt å kunne bake litt her hjemme. Rydde og organisere litt. Jobbe videre med WELG Foredrag. Føle at man faktisk klarer hverdagen ganske godt. For meg er det veldig viktig å tenke fremover. Jeg ønsker meg en god fremtid sammen med min familie. Da må jeg ta vare på meg selv, og bruke energien fornuftig. Det kommer av erfaringer som jeg allerede har. Men jeg må jo stadig minne meg selv på at livet faktisk er veldig godt. Jeg klarer mer selv på de gode dagene!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg