Jeg elsker det lange håret mitt!

Jeg er så glad for at jeg valgte å la håret mitt vokse seg langt. Det har nå gått nesten 1,5 år siden jeg bestemte meg for det. Det har jeg ikke angret på i det hele tatt. Nå begynner det å bli en del lengde på det, og jeg gleder meg til det blir enda lenger. Jeg vekket kvinneligheten i meg selv når håret ble lengre, og sminken kom på. Det var så merkelig å merke den forskjellen på meg selv. Jeg føler meg endelig mer vel, og det er noe som jeg har lengtet etter ganske lenge. For det har virkelig vært vanskelig for meg i veldig mange år. Nå koser jeg meg med håret, og jeg varierer på frisyren. Det har også sin naturlige farge, og jeg liker den. Foreløpig ikke noen gråe hår heller!

Jeg fikk krølltang og volumbørste til jul, og de gleder jeg meg til å bruke. Det krever nok litt øvelse, men jeg liker tanken på litt mer krøller iblant. Det er blitt veldig viktig for meg å føle meg fin i hverdagen også. Det hjelper på humøret mitt, og jeg blir tryggere på meg selv. Det handler om mange ting. Men jeg koser meg nå. Det er det som er viktigst. Jeg duller og steller her hjemme, og har fått en ro over meg. Det er noe som endelig har kommet på plass inni meg. Jeg blir eldre, og har fått mer behov for å ta vare på egen kropp. Jeg forsøker å kose meg litt mer, og ikke alltid være så kritisk og hard mot meg selv. Det er kjekt å se seg selv på bilder, og selv føle at jeg ser bra ut!

Noen vil ikke like at jeg skriver dette. For man skal ikke snakke høyt om seg selv. Jeg vet det. Men jeg velger å ikke bry meg om det. For jeg har kjempet hardere enn dere aner. Og jeg lar meg ikke stoppe nå av misunnelse og sjikane. Jeg er meg med alle plusser og minuser. På ingen måte perfekt, men jeg klarer meg fint. Det handler egentlig bare om at man skal være glad i seg selv! Det har jeg lov til, og det samme har du!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

4 kommentarer
    1. Du er enestående
      Du er mer verdt enn noen kan måle
      Du kan noe som er spesielt for deg.
      Du har noe å gi andre
      Du har gjort noe du kan være stolt av
      Du har store ubrukte ressurser
      Du duger til noe
      Du kan godta andre
      Du har evne til å forstå og lære av andre
      Det er noen som er glad i deg

      Dette er den speilvendte janteloven, skrevet av psykolog Erling Førland. Flott, ikke sant?

      Du ser forøvrig flott ut og har kommet deg godt opp og frem på tross av alt vanskelig. La aldri noen prøve å dukke deg ned. Bedre å bli sint, for da lar man seg ikke såre like mye. En dag er du kanskje kommet så langt at du kan le litt av de ynkelige og riste på hodet. Da er de blitt likegyldige mennesker uten betydning for akkurat deg og ditt liv. 🙂 Det høres ikke pent ut å si sånt om andre, men når de ikke klarer å holde seg unna mobbing og sjikane, kan man like gjerne plassere dem i båsen “uviktige personer”. De er sikkert viktige for noen, de også, men ikke for akkurat deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg