Jeg elsker sjokolade!

Jeg har en ting som jeg er veldig svak for. Det er bare sånn det er. Jeg elsker rett og slett sjokolade. Og da er det ekstra kjedelig at jeg i voksen alder fikk alvorlig nøtteallergi! Det betyr at jeg ikke kan spise noe som kan inneholde spor av alle typer nøtter/mandler. Så mitt utvalg av sjokolade er veldig begrenset. Men jeg finner løsninger på det også. Jeg vet hvilke sjokolader som er trygge for meg å spise, og det har jeg som regel alltid i hus. Jeg må derfor passe meg litt for å ikke spise for mye sjokolade i hverdagen. Det positive med allergien er at jeg ikke kan spise så mye bakevarer eller kaker. Så jeg klarer meg veldig fint.

Det som egentlig plager meg litt, er at jeg husker smaken av de andre sjokoladene. Og derfor kan jeg jo fortsatt ha lyst på dem. Men jeg er glad i livet mitt, og vil ikke utsette meg for fare. Jeg kan ikke spise smågodt i løsvekt. Det forsøkte jeg en gang, og det bar rett på legevakten og sprøyte i armen. Man lærer da at det ikke er noen vits i å teste for mye. Heldigvis finnes der noen få sjokolader som er trygge. Så det kommer til å gå så bra. Det er rart hvordan sjokolade kan være så utrolig godt. Jeg blir liksom ikke lei det. Det er noe med det søt suget som jeg jobber med å håndtere. Heldigvis er jeg sta, og har ikke tenkt å gi meg.

Det er viktig å kunne kose seg litt i helger og høytider. Jeg gjør også det. Det er jo viktig med litt søtt også iblant. Men jeg passer på å trene, og holde vekten stabil. Vi er nok mange som er veldig glade i sjokolade. Jeg er glad for at jeg ikke jobber på en sjokolade fabrikk. Jeg er voksen, og håndterer allergien veldig greit. Men jeg synes egentlig mer synd på små barn som har det samme som meg. for det er nok vanskelig å hele tiden ha kontroll på hva barnet får i seg. Jeg er veldig streng med meg selv, og sier ofte nei takk til mat. For jeg må være helt sikker på at det er trygt for meg å spise det.  Jeg koser meg med kinder sjokoladen min, og tenker at det er godt nok!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg