Jeg er endelig i gang med trening!

Det er ubeskrivelig deilig for meg at jeg endelig er i gang med trening igjen! Det er noe som jeg har savnet denne høsten. Men med store smerter i en lang periode, og motivasjonsbrist, så ble det ikke mye bevegelse på meg. Men nå er jeg heldigvis i mye bedre form, og legen har fått kontroll over smertene mine. Det er så herlig å kunne merke at energien er bedre, og at jeg faktisk ønsker å trene igjen, Men jeg må som vanlig være veldig forsiktig. Særlig nå i starten. Så nå trener jeg i 30-40 minutter om gangen innendørs på treningsstudio.

Jeg tar kondisjonstreningen på elipsemaskinen. Det trives jeg veldig godt med, og jeg får en  følelse av at jeg faktisk løper. Jeg har ikke våget meg på de andre apparatene enda. Men etter kondisjonsøkten fortsetter jeg med ulike styrkeøvelser på matte. Og så bruker jeg strikk og lette vekter. Det blir ikke funn gass, men jeg merker at kroppen min liker det. Jeg trenger virkelig denne treningen, og hodet mitt blir renset for vanskelige tanker der og da. Jeg sliter aller mest med kondisjonstreningen. For jeg sliter jo med generell dårlig kondis, og så har jeg astma i tillegg. Men jeg bruker medisin, og så må jeg bare komme meg tilbake i form etter hvert som tiden går.

Jeg har virkelig savnet treningen. Men så er det så vanskelig å komme i gang når kroppen stritter imot, og depresjonen banker på døra. Så jeg er veldig stolt over min egen innsats og vilje. Det er ikke om og men for meg å miste så mange kilo. Men jeg vil ha tilbake den følelsen av å være sterk og i ok form. Det skal være mulig å oppnå det, men jeg må ta små steg underveis. Jeg pleier å tulle med at denne kroppen ikke er laget for å være i fart. Men det er jammen meg kjekt når jeg klarer å løpe litt! Nå er det viktig å få en god rutine på treningen. Det kommer til å ta sin tid, men jeg skal gjøre så godt som jeg bare kan. Jeg tror det er lurt for meg å trene korte økter, og heller ha flere økter i løpet av en uke.

Vi er alle sammen forskjellige, og trening må skreddersys til hver enkelt. Det er ikke alt som passer for alle. Sånn er bare livet. Jeg vet at det er umulig for meg å kunne klare hard trening. Det tåler ikke kroppen min. Moderat trening er beskjeden fra legen min, og nå må jeg velge å lytte til det. Men nå er jeg i hvert fall i gang!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg