Jeg er ikke perfekt…..

Jeg er akkurat som alle andre mennesker på denne jorden. For jeg er ikke perfekt! Og jeg tror ikke at jeg er det heller. Men noen ganger møter jeg mennesker som tenker at min selvtillit må være mega stor siden jeg våger å dele så mange glimt fra livet mitt.  Det er veldig viktig for meg å være meg selv på mine kanaler. Jeg vil ikke late som om at jeg er en annen enn det som faktisk er tilfelle. Da må jeg jo være helt ærlig i mine kanaler. Jeg har ikke så veldig stor selvtillit. Faktisk så holder jeg på å brygge den gradvis større. For jeg har hatt mange vanskelige år uten selvtillit. I hvert fall på det helt personlige planet. Det er helt sant, og det er noe som jeg virkelig har kjempet hardt med.

Det var veldig viktig for meg å ha gode jobber med masse ansvar. For da kunne ikke noen se på meg at jeg slet såp veldig på hjemmebane. Det var en slags falsk fasade, For jeg ville ikke erkjenne overfor meg selv eller andre at livet var så vondt å leve. Men til slutt så maktet jeg jo ikke mer, og ballongen sprakk så det suste. En vanskelig skilsmisse, et sammenbrudd og depresjon kom som perler på en snor. Men så kom der et liv etter det som virkelig har hjulpet meg videre. For jeg fikk oppleve kjærlighet og respekt. Trygge rammer hvor jeg kunne komme meg til hektene igjen. Det har vært veldig mange tårer i en lang periode. Men jeg føler endelig at livet kommer på plass mer og mer.

Jeg kan ikke regne med å slippe alt det som er vondt i tiden som kommer. Men jeg har lært meg at jeg ikke trenger å være så “perfekt! lenger! Det var en veldig befriende oppdagelse, og livet mitt ble med ett så mye lettere å leve. Jeg kommer alltid til å ha et sterkt ønske om å prestere og jobbe. Men jeg skal ta vare på meg selv underveis. De riktige tingene kommer min vei dersom jeg er tålmodig. Det er spennende å leve når man våger å være seg selv! Så husk det alle sammen. Vi trenger ikke å jage etter det som er umulig å klare. Men vi kan gjøre vårt beste! Det er veldig ofte nok.

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg