Jeg er ikke redd!

Jeg er ikke så veldig redd lenger. Når det kommer til å kjempe for meg selv, så har jeg lagt vekk redselen. For jeg kan ikke bruke mer energi på det lenger. Når man skal ivareta eget liv,  så må man kjempe med alle krefter. Jeg har en del runder med ulike instanser og offentlige etater. Men nå er jeg mye tryggere, og vet hva jeg kan kreve. Det handler om erfaringer som har kommet i løpet av de siste årene. Man må nemlig vite hva man egentlig har krav på. Hvis ikke kan man lett bli spist opp. Det skal ikke jeg oppleve. Jeg har en sterk vilje, og jeg går i krigen dersom det er nødvendig. Men det er krevende. Jeg skulle gjerne hatt det lettere.

Livet har vært en underlig reise. Det har skjedd masse som jeg ikke ønsket. Men jeg har også fått et liv som jeg er glad i her og nå. Jeg vet veldig godt at fremtiden kan bli like krevende. Så derfor er jeg glad for at jeg har blitt sterkere. Det hender at jeg blir litt satt ut der og da. Men jeg kommer alltid knallhardt tilbake. For dersom jeg kjemper for meg selv eller familien min, så gir jeg meg ikke. Heldigvis kan jeg snakke for meg. Det er en egenskap som jeg er veldig glad for, og som fungerer bra sammen med min stahet. Det har hjulpet meg gjennom mange kriser, og har gitt meg nye sjanser. Jeg har alltid vært en fighter, og det har heldigvis ikke endret seg med årene.

Jeg kommer alltid til å kjenne det litt i magen. Men jeg vet også at jeg takler det meste. Noen ganger faller jeg sammen i etterkant. Men da ser ikke alle det. For jeg er ikke mer en et menneske jeg heller. Det hender at livet blir vel bratt. Gode venner og familie får meg alltid opp igjen, og så jobber jeg videre for å skape en god fremtid. Hver eneste dag kommer vi oss videre. Det er en seier i seg selv. For det har ikke kommet lett. Et liv kan inneholde mye på godt og vondt. Jeg har jammen meg fått kjenne på begge deler. Men jeg er fortsatt på beina, og klar for å jobbe mot nye mål. Det kommer bare til å ta litt tid.

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg