JEG ER IKKE STYGG!

 

God kveld!

Jeg har i alle år fått bemerkninger om mitt utseende og kropp. Mobbingen var nådeløs, og jeg har alltid visst at kroppen min ikke var god nok. I voksen alder så har jeg tatt ett oppgjør med akkurat det. For min kropp er ikke verken feit eller stygg. Den er frodig, har former og litt ekstra kilo. Selv om man er litt stor, så forsvinner ikke det vakre for det om. Det handler om hvordan man tenker om kropp. Både sin egen, og andres. For er det noe som vi legger merke til ,så er det nok utseendet.

Min kropp skal behandles bra, og det har jeg et ansvar for selv. Det handler om å gi den kjærlighet, og akseptere den akkurat sånn som den er. Jeg skulle gjerne vært lettere og mindre. Aller mest for helsens skyld. Før kunne jeg drømme om å være slank, og dermed vakker. Nå har jeg skjønt at det vakre ikke skal måles i verken kg eller cm. Jo mer jeg aksepterer meg selv, dess mer komfortabel blir jeg med kroppen min. Selvbildet bedres, og jeg får mer selvtillit.

Det har tatt meg lang tid å forstå at jeg ikke er stygg. Høres nok fælt ut for mange av dere, men det er sannheten. Når jeg nå endelig klarer å se meg selv med nye øyne, så ønsker jeg å hjelpe andre som sliter med kropp og selvbildet. Sammen kan vi nemlig hjelpe hverandre, ved å gi komplimenter fra hjertet. Fortelle hverandre hvor flotte vi er, og støtte hverandre i hverdagen. Kvinner kan virkelig hjelpe andre kvinner. Men vi må se oss selv med gode øyne.

Helgen skal nytes med god samvittighet. Jeg har hatt en fin uke, og klart å bevare den gode følelsen. Jeg ser på meg selv i speilet, og klarer å gi meg et smil. Ja, magen min er fortsatt litt for stor og puppene henger. Men jeg har en kropp som bærer meg gjennom hverdagen. Som er bare min, og som ønsker å gi meg nye opplevelser. Den kroppen vil jeg være venn med. Da blir nemlig livet så mye lysere, og jeg kan føle meg fin på en helt vanlig fredag ettermiddag.

Klem fra Wenche

6 kommentarer
    1. Du har helt rett. Du er søt, langt fra stygg. Da jeg var ungdom var jeg modell-tynn. Jeg ble likevel mobbet. Det andre kalte meg mye. Ikke noe av det vitnet oskjønnhet.

    2. Synes du er en flott stilig dame jeg! Flink med sminke og klær og du er jo kul…En ting er sikkert. Det finnes ikke stygge kvinner, bare late kvinner..Hva jeg mener, kvinner som ikke bryr som klær eller utseende – bare forfaller…Da er de late og ikke særlig vakre…God fredagsklem….

    3. Viktig å tenke bra om seg selv. Er man glad i seg selv, og stolt av den man er så vil det vises på utsiden også. Vakkerhet sitter ikke på utsiden, sånn egentlig. Det kommer innenfra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg