JEG ER LITT REDD!

 

God morgen!

I dag kjenner jeg på en rar spenning i kroppen min. For jeg har den siste tiden kjent på en uro når det kommer til smitte, og jammen må vi regne med innstramminger nå. Erna gav beskjed om at innstramminger kommer på en pressekonferanse i ettermiddag. Og jeg må være ærlig, og si at det gjør meg litt nervøs. Forsøker å ikke bli så redd, men likevel så kommer frykten litt snikende på meg. Jeg er jo i risikogruppen, og må være litt forsiktig. Riktignok blir jeg ikke berørt av de innstrammingene som handler om utlandet, da jeg ikke på noen måter har tenkt meg på ferie med det aller første. Så da må vi heller bli enda bedre på avstand, færre klemmer og muligens vurdere munnbind på offentlige steder.

Vi får ta det litt som det kommer, men jeg er forberedt på å gjøre endringer. Vi har blitt for slappe, og det ser vi konsekvensene av nå. Jeg håper bare at ungene kan få vanlig skole i høst, sånn at det ikke blir for mye styr. Det tror jeg nok går greit, for samfunnet har lært en del av den runden vi hadde i vår. Du mener kanskje at jeg overreagerer litt. Men faktisk så er det ikke tull at smitten øker. Det blir spennende å se hvilke grep som blir gjort i denne omgang, og jeg håper at det vil ha positiv effekt på lang sikt. Blir viktig å ha god avstand til publikum på show, og være flink til å bruke håndsprit underveis. Så lenge man unngår nærkontakt, så burde det gå fint.

Det er ikke ofte jeg sitter og ser på nyheter. Men vurderer å følge med i ettermiddag. Så skal jeg puste med magen, og forholde meg til det som er reglene. Ikke bli for redd, men heller bare være litt mer forsiktig den nærmeste tiden. Hvis alle sammen gjør sitt, så klarer vi å få kontrollen tilbake. Jeg gleder meg sånn til dette en eller annen gang er over. Aner ikke når, eller hvordan. Men har lyst på en hverdag, hvor vi kan omgås sånn som før. Tålmodighet er nok et viktig element på denne reisen også, så jeg tar en dag om gangen.

Klem fra Wenche

6 kommentarer
    1. Når man har barn er det veldig viktig at foreldre følger med på nyheter… hva som hender i denne store vide verden. Anbefaler også¨veldig Dokusommer på Nrk 2. Dokumentarer om livet – helse – verden – vitenskap -osv.osv. i det hele tatt program til å bli opplyst og klok av. Se gjerne sammen med barna… så skal du se at det blir diskusjoner rundt kjøkkenbordet om viktige ting, dokumentarene handler om ekte mennesker… ikke om disse realty/blogger greiene som ikke handler om noen ting 😉

    2. Ja smitten øker, og det er mest fordi “noen” ikke bruker innsiden av hodet. Men vi får håpe at Norge i fellesskap nok en gang får kontroll.
      Ha en fin dag!

    3. Du overreagerer ikke i det hele tatt, jeg skjønner deg veldig godt jeg. Jeg er også redd for denne smitten og hadde et lite håp om at det ikke skulle øke igjen. Overalt så synes det veldig godt at folk har blitt slappe og har strukket strikken langt. Det er skummelt og kjipt, for varigheten blir så mye lenger på denne pandemien. Ha en fin dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg