JEG ER PROVOSERT!

 

God kveld!

Jeg har tydeligvis klart å provosere en del mennesker der ute. For man kan visst nok ikke ha fokus på psykisk helse, og likevel ha et ønske om å se bra ut. Det virker som at jeg ikke kan ha fokus på noe annet her i livet, enn kun psykisk helse, Alt annen blir for overfladisk og materialistisk. Jeg har ikke glemt bort psykisk helse, selv om jeg går til en hudpleier og fikser bryna mine. Men jeg velger faktisk å ta bedre vare på meg selv, og har tatt noen steg videre i mitt liv, Er det ikke lov?

Det er sikkert bensin på bålet, å skrive dette innlegget. Men vet dere noe, jeg blir faktisk skikkelig provosert av dette. Det handler ikke om at jeg er hårsår, eller ikke tåler kritikk. Jeg vet nemlig veldig godt at jeg aldri kan blidgjøre alle mennesker der ute uansett. Og dere må gjerne tenke hva dere måtte ønske om meg og mitt. Men det må da være lov å kunne unne seg litt velvære, og ikke bare fokusere på gammel grums. Hvorfor må jeg bli sittende her, og ikke kunne skrive om noe annet enn psykisk helse?

Da jeg startet bloggen, så var den aller mest for terapi. Og jeg har skrevet svært åpent og ærlig om personlige erfaringer. Men jeg har også vært åpen om at livet faktisk går videre, og at jeg heldigvis nå lever et ganske så normalt liv. Det ønsker jeg å kunne dele med mine følgere, og faktisk vise at jeg har det bra. Og at jeg liker å pynte meg, og gi meg selv litt ekstra etterlengtet pleie i hverdagen min. Da blir visst denne bloggen helt feil for enkelte mennesker, og alt jeg gjør er visstnok helt galt.

Min blogg heller mot å være en livsstilsblogg, og det tenker jeg er helt riktig nå. For jeg har kommet meg mange steg videre, og livet handler ikke lenger om kun det vonde. Psykisk helse kommer jeg alltid til å være innom på mine kanaler, fordi jeg fortsatt ønsker åpenhet rundt dette temaet. Men i små porsjoner, for livet går heldigvis bedre og man kan ha fremgang til tross for diagnoser. Det gjør vondt, når jeg føler at noen ikke ønsker meg fremgang. Men sånn er det i dette samfunnet, og jeg velger selv åpenheten.

Jeg vil ikke nå toppen for enhver pris. Min blogg skal gjenspeile livet mitt, sånn som det er her og nå. Dersom noen av dere da ikke ønsker å følge meg mer, så er det opp til hver enkelt. Jeg kan ikke ha det sånn at noen skal holde meg tilbake. Dersom jeg har lyst til å farge bryna mine igjen, ja så gjør jeg det. Om jeg vil skrive om angst, ja så gjør jeg det. Her kommer det som føles naturlig å skrive om akkurat den dagen. Og i dag ble jeg provosert, og velger å si det høyt.

Der kommer garantert inn en del ufine kommentarer etter dette innlegget. Men jeg kommer ikke til å slippe gjennom det som går over min strek. Sånn er det bare, og jeg verner om meg selv på min måte.

Mvh Wenche

7 kommentarer
    1. Folk kan vel bare slutte å lese bloggen hennes hvis de blir så irriterte. Guri for en oppførsel fra voksne mennesker. Dere har faktisk ingenting dere skulle sagt. Og om så Wenche har bikket over til å være jålete, er det ikke noe galt i det. Jeg er enig i at det er dårlig for miljøet med overforbruk av klær. Bortsett fra det må vel Wenche få lov til å ta spraytan og farge bryn omså hver dag om hun ønsker det. Hun er faktisk voksen. Gurimalla

    2. Alt folk skal legge seg oppi altså. Støtter deg 100%. Jeg kan ikke fatte og begripe åssen enkelte mennesker orker å klage og kritisere for hver minste lille filleting. Personlig synes jeg det er flott at du skriver om litt av alt. Ja, du har psykiske og fysiske utfordringer men livet ditt handler jo om mye mer enn det og det er så fint å se at de ikke lenger dominerer livet ditt på samme måte som før, slik at du får overskudd til egne interesser som for eksempel mote. Som en som sliter psykisk selv, så er jeg oppriktig glad på dine vegne. Enkelte her burde gå inn i seg selv.

      Stå på Wenche 😊

    3. Du store all verden for en rant Wenche.
      Hvis jeg er en av de som har provosert deg så var det ikke det som var meningen. Jeg kom ikke på at det skulle få deg så forbanna.
      Som influenser så ligger det jo i ordet at du er en “påvirker” å med det følger ett visst ansvar. Nå er ikke du der at du er ansvarlig for at noen føler de ikke er gode nok som de er og at de trenger klistre på ekstra øyevipper eller farge seg brune før de kan føle seg vel med seg selv. Til det er ikke du stor nok. Men du har som du sier forandret deg veldig, fra å være en som ønsket å vise at man ikke trenger full stæsj for å kunne føle seg bra til en som er veldig opptatt av nettopp dette. Å det vil jo legges merke til.
      Du har jo sagt du vil bli stor influenser og da vil du jo naturligvis få litt respons. Jeg kan også bli provosert av at du tar så fullstendig av og blir så sint men hva er vitsen med det?

    4. Det var da voldsomt til utblåsning… Du står selvsagt fritt til å gjøre det du vil, både med tanke på blogg, utseende og alt annet. Jeg tror ikke så mange mener noe annet, eller ikke unner deg framgang og bedre forhold til egen kropp og utseende. Ingen grunn til å falle ned i offerrollen!

      Jeg er en voksen dame, som også liker å føle meg vel. Verken jeg eller mine venninner tar likevel spraytan, fikser vipper og bryn i salong og kjøper den mengden av klær, sko og vesker du gjør. Det er forskjell på å være velstelt og jålete. Litt færre ting i garderoben, av god kvalitet er også på sikt bedre for både miljø og lommebok.

      Som sagt, står du selvsagt fritt til å gjøre det som kjennes riktig ut for deg. Men ikke forvent at andre skal hylle valgene dine og «at du fortjener det», når det til syvende og sist handler om stort forbruk og overfokus på utseende. Ingen trenger dét.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg