JEG ER REDD!

 

God kveld!

Når det blir mange endringer på en gang, så føles grunnmuren litt mindre stødig. Det er som at jeg plutselig ikke har full kontroll på hverdagen, og da kan jeg kjenne på mange følelser på en gang. Akkurat som at jeg ikke lenger føler meg helt sikker på ting, eller litt usikker på hvor langt kreftene mine egentlig holder. Da kan man egentlig bli ganske så usikker på seg selv i noen øyeblikk. Der er nok jeg akkurat nå. Og jeg må nok si at det plager meg litt.

Det er i sånne perioder man virkelig merker skjørheten i eget liv. Jeg har det egentlig veldig bra, men likevel så kverner hodet konstant. Tankekjøret er ekstra aktivert, og man bruker mye unødvendig energi på det. Der finnes verktøy som mildner dette, og jeg bruker dem etter beste evne. Likevel føler jeg meg på tynn is, og har så mye som jeg er nødt til å endre på. Trenger ikke ta alt på en uke, men jeg hopper jo alltid i det med hud og hår.

Det er ikke synd på meg, og mine utfordringer er små i forhold til mange andres der ute. Men jeg kjenner meg selv veldig godt, og forsøker alltid å finne årsaken til min usikkerhet. Frykten for å ikke “lykkes” med livsstilsendringen, er stor for min del. Men jeg kan ikke gjøre annet enn å følge legens og kostholdsveilederens råd. En dag om gangen. Ikke få dårlig samvittighet dersom livet setter meg litt ut. Ta noen endringer om gangen, og tillat deg litt kos i helgene.

Denne helgen blir utfordrende når det kommer til mat. Det blir to dager uten trening, og et annet kosthold enn det jeg har hjemme. Men jeg må bare gjøre det beste ut av det, og spise det jeg får servert. Ikke for mye, men likevel ha det litt koselig sammen med gode venner. Jeg sliter med å beholde roen, men skal puste litt mer med magen. Det pleier å hjelpe på det aller meste, og jeg tror det blir en fin helg med mye latter og gode samtaler.

Klem fra Wenche

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg