Jeg er redd for lykken!

God morgen!

Jeg er person som til tider er redd for å være glad. Det er som at det er noe skummelt i det faktum at man faktisk akkurat nå har det fint. Det høres kanskje ganske rart ut for deg. Men jeg har en fortid som har gitt meg sår og arr. Dermed er jeg ikke så vant til å ha det fint. Jeg venter liksom alltid på neste smell. Det er ikke bra å tenke sånn, og jeg har fått hjelp til å finne ut av det. Man må ta tak i slike ting, for det holder en nede. Så jeg har jobbet med å akseptere livet mitt, og forsøke å leve litt mer i nuet nå. Utvide min egen komfortsone, og pushe meg selv litt videre hver dag. Små steg, men viktige steg. Å jobbe med mentale utfordringer, er til tider krevende og litt skummelt. Men det er så godt, når man endelig får knekt koden som fører en videre.

Akkurat nå så skal jeg være overlykkelig og glad. For livet smiler til meg, og jeg bør smile tilbake. Det klarer jeg i noen perioder, men så kommer frykten litt tilbake. Det må jeg bare leve med, men jeg skal bli bedre på å nyte. Det er et viktig punkt i min recovery prosess. Å ta inn over seg det som er positivt, og la seg selv bli fylt av glede igjen. Det er faktisk vanskeligere enn man skulle tro, og jeg jobber intenst med dette nå. Sommeren skal virkelig nytes i år, og jeg skal kose meg så masse som mulig. Være sosiale med venner og familie. Være masse ute i frisk luft, og nyte strandlivets gleder. Å fokusere på det positive, er en så viktig del av min hverdag. Og jeg håper at du også klarer å se det gode i ditt liv her og nå.

Min reise fortsetter, og dere får være med meg underveis. Det kommer til å bli gode og vonde perioder. Men akkurat her og nå, så skal vi kose oss med gode følelser! For jeg har det skikkelig fint her i Mandal, og gleder meg over denne nydelige sommeren. Føler meg så heldig, og så omringet av kjærlighet. Det betyr så mye for meg, og dere er en viktig del av min hverdag! Ha en nydelig dag, så snakkes vi her igjen i kveld. Møt dagen med et smil, og fokuser på det positive!

Klem fra Wenche

0 kommentarer

Siste innlegg