JEG ER SJOKKERT!

God kveld!

Nå er debatten endelig i gang når det kommer til plattformen OnlyFans. Det er sannelig på høy tid at dette kommer frem i lyset. Jeg hadde ikke noen kjennskap til denne plattformen selv, men har lest mye om dette nå de siste dagene. Jeg er rimelig sjokkert over hva som egentlig foregår. Salg av seksuelle bilder/innhold florerer , og folk er blendet av de enkle pengene som renner inn på kontoen. Hvor skal egentlig grensene gå? Er dette virkelig lovlig å drive på med? Og hvordan skal man forklare unge jenter at dette ikke er bra  på lang sikt? Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si engang. Det er jo så drøyt.

Vi lever i et samfunn hvor man har et helt annet forhold til sex og grenser. Jeg er nok gammeldags i mitt hode, og har jo da ikke vært særlig mye ute å flydd for å si det sånn. Men jeg undrer meg over hvordan grensene stadig vekk tøyes og tøyes. Penger blir et lokkemiddel som veldig mange tar imot. Jeg er rimelig sikker på at unge gutter og jenter ikke tenker over hvilke konsekvenser dette kan ha for dem i fremtiden. For bilder og videoer forsvinner ikke fra det store internettet. Nei, det kan komme frem på et nett søk når som helst, og til hvem som helst. Er det virkelig så kult?

I dagens samfunn er det ikke vanskelig å få tak i seksuelt innhold. Det er noe som de aller fleste vet om, og det blir vanligere å benytte seg av det. Jeg synes det er en skremmende utvikling, og det er bra vi snakker høyt om det. Hva som kommer ut av denne debatten til slutt, er det jo ingen som vet enda. Men jeg håper at lovverket blir endret, og at man kan sette noen grenser! Det er virkelig nødvendig.

Klem fra Wenche

1 kommentar
    1. Vi lever nå en gang i et fritt land hvor vi til og med har et grunnlovsbestemt eierskap til eget liv og egen kropp. I en slik frihet, ligger faktisk også et ansvar; Nemlig å ta konsekvensene av de valg vi tar.
      Så ja, det er de som vil angre på at de har lagt ut pikante bilder på nett, men er man over 18 år, hvilket er aldersgrensen for å åpne konto på denne siden, så forventes det at en tenker igjennom de valg man tar, – Og gjør man ikke det, neivel, da er det ens eget ansvar.
      For de fleste HAR faktisk tenkt igjennom hva de gjør, og vil dermed ikke tenke tilbake på tiden som glamourmodeller annet enn med stolthet. De har et profesjonelt forhold til det, og for mange vil det utgjøre et ubetalelig springbrett opp og frem. – Så hvem faen er vi til å bestemme hva de skal gjøre med sine liv og sine kropper? Og skal folk tvinges til å begrense seg fordi handlingene deres, for ikke snakke om at utseendet deres kan nøre oppunder andres komplekser?
      Herregud, da er det jo bare å innføre Sharia asap!
      Ingenting i denne verden er sort-hvit, hvilket vil si at det følger et eller annet negativt med alt mulig. Men vi kan bare ikke drive å forby alt som kan misbrukes på noe vis, eller på annet vis ha noe negativt ved seg!
      La folk få gjøre som de vil! Liker du ikke slikt innhold, så lar du bare være å klikke inn! – Det gjør nemlig jeg, for jeg har nemlig heller ikke sansen for det! – Men at det ikke er min smak, betyr ikke at jeg vil avholde meg fra å forsvare retten til de som gjør det! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg