Jeg fikk prate om det vanskelige!

God morgen!

Kommunikasjon er et veldig viktig verktøy som jeg bruker i min hverdag. Å faktisk snakke sammen, kan virkelig løse opp mange floker. Og jeg har hatt mange opplevelser hvor riktig kommunikasjon har fungert veldig bra. Den siste tiden så har jeg slitt veldig på musikk terapien, og det har vært veldig vanskelig for meg å finne min plass. Jeg valgte derfor å si ifra til lederne, og på torsdag formiddag ble jeg invitert til en prat for å finne en løsning på mine utfordringer.

Jeg var litt nervøs, for der er så mange følelser som blir trigget. Men jeg kjenner lederne godt, og jeg liker dem. Så jeg følte meg trygg, og var villig til å si hva jeg tenkte på. Hva vi konkret snakket om, forblir mellom oss. Men det var en veldig fin prat, og jeg våget å si ifra om det som er vanskelig for meg her og nå. Da kunne vi snakke sammen, og finne ut hvor vi går videre nå. For jeg ønsker jo å fortsette på musikkterapien. og utvikle meg videre som artist.

Nå har jeg et nytt håp om at vi skal jobbe oss gjennom dette, og få det til å fungere bra igjen. Men man må være villig til å si ifra, for det er ikke lett å vite hva vi egentlig tenker om saken dersom vi er stille. Nok en gang så har jeg lært mange ting om meg selv, og hvor mine grenser går for øyeblikket. Det er sånn jeg har det akkurat nå, og da må jeg gjøre tingene på riktig måte. Så skal jeg fokusere på det som gjør meg godt, og som hjelper meg videre i mine prosesser.

Det er utrolig viktig å ta seg tid til kommunikasjon. Både privat, men også i jobb ssammenheng. Man kan ikke vite hva den andre tenker, så det er viktig å åpne munnen. Jeg er glad i en god prat, så der har jeg egentlig tenkt at jeg er flink. Men jeg merker jo at det krever sin kvinne å kunne formidle tanker på riktig måte. For noen ganger kan det jo gå en kule varmt hos meg. Men da kan det være lurt å tenke litt, og så ta en prat litt i etterkant. Jeg trenger ofte noen dager, og så kan jeg snakke om vonde opplevelser.

Jeg ser frem til en ny uke med nye muligheter. Og jeg merker at denne praten på torsdag virkelig hjalp meg videre. Å erkjenne de svakhetene som man bærer på. kan gjøre hverdagen lettere. Der er masse å lære for oss alle sammen. Hver gang jeg tar et oppgjør med ulike problemstillinger, så frigjør jeg masse spenninger i kroppen min. Og når man har snakket ut, så kan man legge tingene bak seg igjen. Det lærer ihvertfall jeg veldig mye av, og det er viktig i livet mitt.

Nå skal jeg kose meg sammen med min kjære i dag, og bare nyte helgen. Vi skal forberede et besøk til uken, og det blir kjekt å stelle litt. Ellers så er det godt å bare kunne være sammen, og nyte helgen så godt som mulig. Jeg gleder meg til en fin dag med de som jeg er aller mest glad i! Ha en strålende dag, så prates vi her igjen i kveld!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

2 kommentarer
    1. hvordan går det med dine barn oppi alle dine prosesser? Når det meste av forskning innen psykisk helse tilsier at her vil dine barn ofte bli traumatiserte av en mor mer slik ustabil psyke🤔 hilsen en bekymret per Ottar Olsen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg