Jeg føler meg veldig heldig!

Akkurat nå så føler jeg meg veldig heldig. For det er så godt å kjenne at livet går fremover. Jeg har gode venninner, en flott familie og nye muligheter i livet. Det er noe som jeg virkelig setter stor pris på. Den siste tiden så har jeg fått tid til å reflektere litt. Se på den veien som jeg har gått. Og virkelig klare å se hvor langt jeg har kommet. Når man har vært langt nede, så er veien opp igjen ganske lang. Jeg er ikke helt i mål. Men jeg kommer meg fremover. Takket være de trygge omgivelsene som jeg nå lever i. Det er utrolig deilig å kjenne at man kan se mer fremover nå. For jeg gleder meg til fortsettelsen.

Livet blir til mens man går. Det er spennende for meg å se fremover. For jeg har så mange ting som jeg ønsker og drømmer om. Endelig er jeg i en posisjon hvor der finnes reelt håp. Der er nok mange som ikke helt har skjønt hva jeg lengter etter. Men for meg så er det viktig å kunne bidra i samfunnet på min egen måte. Jeg vil bety noe. Være en ressurs. Det holder meg i gang, og jeg føler endelig at noe er på gang. De stegene jeg tar i tiden fremover, blir nok litt avgjørende for min fremtid. Så jeg føler meg veldig heldig.

Man kan ikke sitte fast i gammelt rot. Jeg har en del ting som må jobbes med enda. Men jeg føler at jeg klarer å legge ting bak meg. Å ta en lang pause fra vanlig samtaleterapi var helt riktig for min del. For jeg merker at ting kan legges lenger vekk, og da får jeg en enklere hverdag. Terapi er viktig, men det trenger ikke alltid å være den tradisjonelle samtaleterapien som lykkes best. For min del har musikkterapien hjulpet meg mye mer. Og den kommer til å være en del av meg i lang tid.

Så ja, jeg føler at jeg er heldig. Til tross for all den dritten som har vært. For nå er jeg i ferd med å skifte fokus, og kun se fremover!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

Siste innlegg