Jeg forsøker å spare på matbudsjettet!

Det er ganske sjelden at jeg skriver om økonomi her på bloggen min. Og det er ikke et tema som jeg ønsker å dele så mye. Men jeg har nå kommet i gang med å skjerpe inn på matbudsjettet her hjemme. Det er ikke så vanskelig å bruke mindre penger på mat dersom man har fokus på det. For er det en post i budsjettet som er mulig å endre på, så er det som regel matinnkjøpene. Det er noe som mange har utfordringer med. Så jeg føler ikke at vi er de eneste som i perioder bruker for mye penger på mat. Jeg har kommet frem til at nå må vi stramme inn litt, og vi er enige om å endre på noen rutiner igjen. Det handler om å planlegge maten bedre, og begrense innkjøpene deretter.

Vi trenger ikke å ha skapene fulle av mat, og så likevel handle inn på nytt. Dersom man tar seg en titt i skapene, så finner man mye rart. Det gjør i hvert fall jeg. Men nå er vi faktisk helt enige om at vi må skjerpe oss. Det er oss voksne som har hovedansvaret for dette, men ungene er også involvert. For det er jo viktig at de også lærer en del om økonomi mens de bor her hjemme. Vi skal ha det fint, og vil fortsatt kose oss litt i helgene. Men vi skal begrense innkjøpene ned til det vi trenger, og så skal vi lage handleliste. Små ting som faktisk kommer til å gjøre en stor forskjell. Jeg har også kommet i gang med brødbaking her hjemme igjen. For et brød koster jo glatt 35kr, og nå spises det masse brød her hjemme.

Jeg er ikke noen verdensmester i budsjett. Men jeg kan spare der jeg må. For jeg vet at vi kan endre på en del ting. Så da blir det jeg som er mest ivrig i denne utfordringen. Jeg skal vise de andre at vi kan kose oss, men likevel bruke mindre penger på mat i hverdagen. Det skal bli godt å få en bedre rutine på dette igjen. Vi var nemlig veldig flinke ganske lenge, men så har det sklidd ut igjen. Det er noe som vi må unngå fremover. Faktisk så synes jeg slike prosjekter kan være spennende. For jeg føler meg trygg på at dette skal gå veldig fint. Vi må bare planlegge litt bedre, og holde oss til handlelisten når vi er i butikken. Det skal jeg klare!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

2 kommentarer
    1. Vi bruker ofte alt for mykje i mat.Utruleg kva ein sparer ved å bruke handleliste og kun kjøpe det ein virkeleg treng.Har ein lei tendens til å handle alt for mykje

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg