Jeg glemmer alt det vonde når jeg synger!

Jeg lever med tankekjør. Det betyr at jeg veldig sjelden har ro og fred inni hodet mitt. Jeg tror dere skjønner at jeg har behov for å finne aktiviteter som minsker tankekjøret mitt. Der skjer noe når jeg synger. Når jeg synger, så fjerner jeg de vonde tankene for en stund. Det er som om musikken jager alt det negative vekk, og så fokuserer jeg på musikken. Jeg elsker de timene hvor jeg spiller eller synger. Da får jeg en svært etterlengtet pause, og jeg opplever mestring. Musikken blir bare mer og mer viktig for meg. Jeg merker at det hjelper meg gjennom uken, og jeg gleder meg til hver gang. Nå er jeg på musikkterapi to ganger hver uke.

Det er veldig kjekt å kunne synge egen musikk. Jeg er veldig stolt og glad for alle de fine tilbakemeldingene som jeg får på musikken min. Det blir spennende fremover, og jeg skal jobbe så godt som mulig med musikken min fremover. For meg så er det viktig å videreutvikle meg selv, og finne nye ting som jeg mestrer. Så er det også veldig kjekt å teste ut andre sjangre sammen med gjengen på musikkterapi. Her om dagen så var jeg innom sang, piano, blokkfløyte og slagverk i løpet av dagen. Det er så gøy å teste flere instrumenter. Musikken er veldig viktig for meg, og jeg er så heldig som har mulighet til å satse mer og mer på musikken.

Jeg trenger pusterom hvor de vonde tankene forsvinner. Det kan være veldig hardt i perioder. Men nå tar musikken mer plass i livet mitt, og jeg merker at det hjelper meg veldig. Noen ganger så må jeg bare klype meg selv litt i armen. For der skjer så mye for tiden, og jeg gleder meg over fremgangen. Jeg kommer alltid til å ha tankekjør. Men jeg vet mer om hvordan jeg skal håndtere den. Når jeg trener eller jobber med musikk, så jages tankene vekk. Så jeg kommer nok til å fortsette med de aktivitetene. Det er veldig viktig for meg å ha en hverdag som fungerer bra, og som gir meg nye muligheter. Dersom man våger å teste ut nye ting, så kan man finne nye ting som utløser mestringsfølelse. Det er veldig viktig for meg!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg