Jeg har akseptert fortiden min!

Det er en lang prosess når man skal forsøke å akseptere alt som har gått feil i løpet av livet. Men da er det viktig å forstå at det å akseptere ikke er det samme som å like det. For jeg kommer aldri til å synes at alt som har skjedd er ok. Men jeg har kommet meg gjennom en del prosesser, og kan nå akseptere livet mitt. Det er en lettelse. For dersom man blir sittende i bitterhet og mismot, så kommer man ikke videre. Jeg kan fortsatt ha dager hvor tårene triller, og jeg er veldig lei meg. Sånn vil det alltid være. for det er en del av livet mitt. Men jeg føler endelig at det har løsnet litt.

Jeg har ikke godtatt noen verdens ting. Og jeg har heller ikke tilgitt. For det er ikke alltid mulig å få til. Men jeg har akseptert at sånn har livet mitt vært, og at jeg ikke kan endre på det som har skjedd før. Det eneste jeg kan fokusere på nå, er fremtiden. Og da vil jeg bruke min energi på det som er positivt i livet. For jeg jo så heldig som har fått en ny sjanse. Jeg la mye bak meg i det øyeblikket jeg flyttet fra Egersund. Men jeg har jo en kropp som virkelig husker det vonde. Når jeg nå har akseptert min historie, så vil jeg blir lettere mentalt. Men det kommer med tiden ,og det krever en innsats fra meg. Dette kan ikke noen andre gjøre for meg.

Livet er en spennende reise på godt og vondt! Jeg kommer alltid til å ha min ryggsekk. Det har jo alle sammen. Men jeg velger å pakke den ryggsekken litt om, og gjøre den lettere å bære. Da kan ikke noen ting holde meg tilbake. Jeg vet nemlig hva jeg vil i livet. Og jeg vil oppleve masse, og være glad. For å klare det, så måtte jeg forsøke å sette et slags punktum. Det som ligger bak meg, skal ikke få så mye plass lenger. Nå er det på tide å se fremover, og faktisk leve her og nå!

Vi blogges!

Følg meg gjerne:

Facebook: Wenche Larsen Gundersen , WeLG Foredrag

Youtube: WeLG Foredrag

Instagram: wenchelarsen.no

0 kommentarer

Siste innlegg