Jeg har en utfordring til DEG!

Jeg ønsker å gi deg en utfordring! For jeg vet at vi altfor ofte er vår aller verste kritiker, og det holder oss mange ganger tilbake. Det skal vi forsøke å endre nå. Så derfor har jeg følgende utfordring til deg. Sett av 3 minutter hver eneste morgen, og si kun positive ting om deg selv! Du trenger ikke mer enn de få minuttene for å kunne endre måten du snakker til deg selv denne dagen. Og jeg vet veldig godt at dette hjelper. Jeg har nemlig testet det ut på meg selv over en periode. Og de dagene hvor jeg gjør denne øvelsen, så har jeg det mye bedre inni meg.

Vi trenger å ha et positivt fokus i hverdagen. Der er så mange ting som vi ønsker å mestre, og da trenger man en god innstilling til seg selv. Alt blir nemlig ekstra tungt dersom man dyrker det negative i oss selv. Flytt heller fokuset over på det som er bra, og gi deg selv litt ros i løpet av dagen. Du kommer garantert til å merke en endring etter en liten stund. Vi bestemmer nemlig selv hvor vi skal ha tankene våre. Og ved å bevisstgjøre seg selv, så kan man endre hverdagen sin. For meg så er det blitt utrolig viktig. Jeg har jo erfaringer som har lært meg mange negative ting om meg selv.

Så jeg bruker en del tid på å lære meg å tenke annerledes enn før. Vi har alle sammen kvaliteter som er positive. Minn deg selv på hva du mestrer, og hva som er bra med deg. Ikke vær så redd for å gi deg selv positiv omtale. Du er din aller verste kritiker, og det er viktig at den negative stemmen dempes betraktelig. Samfunnet minner oss på at vi må prestere hver eneste dag. Da trenger du en god stemme inni deg. Den skal fortelle deg at du er god nok, og at du kan klare det du drømmer om! For min egen del, så har livet endret seg veldig det siste året.

Det handler om at jeg snur tankesettet ,mitt, og forsøker å fokusere på en positiv fremtid. Herlighet som jeg gleder meg til å oppleve masse spennende i årene som kommer! Det er nemlig lov å ha visjoner og drømmer. Man skal kunne ønske seg nye erfaringer, og oppsøke dem selv. Men da må man være sin egen bestevenn! Når jeg endelig skjønte dette, så ble det plutselig mye mer spennende å være meg. Og jeg skjønte at livet mitt slettes ikke var over. Det har egentlig akkurat begynt. Det er ikke alltid lett å bevare fokuset, men det er en trening som må til.

Jeg oppfordrer deg til å ta en liten samtale med deg selv. Finn ut hvordan du tenker om deg selv nå, og hvordan du kan få et mer positivt syn på deg selv. Dette er viktig, og jeg håper at du tar utfordringen fra meg, og jeg vil deg kun det beste. Det handler om å ta ansvar for sin egen lykke, og sin egen hverdag. Noen ganger må man rydde opp, og finne ut hvor man skal gå videre. Pass på at du sier positive ting til deg selv gjennom dagen. Da blir det bedre humør, og du fylles opp av positiv energi!

Nå håper jeg at du kan kose deg denne kvelden, og være din egen bestevenn! Du må aldri glemme at du er verdifull akkurat sånn som du er! Jeg heier på deg!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

2 kommentarer
    1. Heisan!

      Vet ikke om du er klar over det, men det nettstedet du laster opp bilder fra til din komersielle (?) instagram setter stor pris på at man kediterer fotografen. Tips om det her:

      Tip: How to give credit 🎁

      Even though credit isn’t required, Unsplash photographers appreciate a credit as it provides exposure to their work and encourages them to continue sharing. A credit can be as simple as adding their name with a link to their profile or photo:

      Photo by NN on Unsplash

      https://unsplash.com/license

      Lykke til med blogg og alt mulig, og ha en finfin helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg