Jeg har et intenst søtsug!

Det er ikke alltid like enkelt når man må  gå på medisiner som har ulike bivirkninger. Jeg måtte endre mine medisiner for noen uker siden. Og jeg har virkelig fått en stor utfordring. For jeg kjenner på et enormt søt sug hele tiden. Det er jeg ikke vant med å ha. Jeg pleier å være ganske flink til å ikke spise for mye sjokolade og kaker. Men nå er det blitt verre å holde seg unna. Det er derfor veldig viktig at jeg trener nok, og at jeg fokuserer på sunt kosthold. For jeg ønsker ikke å øke vekten min. Medisinen virker ellers akkurat som den skal, og jeg er blitt mye bedre. Så derfor ønsker jeg jo ikke å slutte med medisinen min. Det er veldig viktig for meg at jeg har en god hverdag. Da må jeg passe på meg selv, og bruke tiden min riktig. Det skal trenes minst tre ganger per uke.

Jeg har aldri kjent på et slikt søt sug før. Det er ikke lett, men jeg forsøker å kontrollere det. Jeg tror likevel at det medfører at jeg spiser med sjokolade enn før. Nå handler det om å finne en grei balanse. Så lenge jeg passer på meg selv, så skal det nok ordne seg på en god måte. Fastlegen følger meg opp hver måned, og vi har fokus på at vekten ikke skal opp. Det er greit å bli litt passet på akkurat nå. For jeg ønsker virkelig ikke en vektøkning. Jeg har jobbet hardt for å komme dit jeg er nå. Livet er så mye lettere nå. Jeg orker ikke tanken på å bli stor igjen. Nå har jeg i hvert fall fått mer energi slik at jeg orker å trene jevnlig. Det har jeg ikke noe vondt av i det hele tatt. Så lenge jeg følger legens ordre. Noen ganger blir jeg litt stresset over dette. Men jeg skal klare å fikse dette også.

Noen ganger må man ta medisiner som gir bivirkninger. Sånn er livet akkurat nå, og jeg gjør så godt som jeg kan. Det er i hvert fall et godt argument til å holde seg i aktivitet. For jeg har ikke så mye smerter akkurat nå, og det er så herlig. Endelig kan jeg klare å bevege meg mer, og takle at andre mennesker tar på meg. Jeg har slitt med så store smerter at jeg ikke ville at noen skulle røre meg på rygg, nakker og skuldre. Det er heldigvis blitt veldig mye bedre den siste tiden. Jeg skal ta dette som en utfordring, og så må jeg holde meg i fysisk aktivitet. Det er jo egentlig bare et pluss!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg