Jeg har lært noe hver gang det smeller!

Det er godt å kunne si at man lærer av sine feiltrinn i livet. Og det er noe som jeg virkelig har tenkt masse over den siste tiden. For man må jo noen ganger ta en liten oppvask med seg selv, og faktisk holde fokuset på riktig plass. Det er jo da man lærer noe viktig, og kan få personlig vekst! Ingenting kommer av seg selv, og man må være villig til å være helt ærlig mot seg selv. Når jeg opplever motgang eller gjør en feil, så blir jeg veldig trist og lei meg. Det er ganske krevende å komme seg gjennom det som skjer der og da. Men nå har jeg lært meg mange strategier som virkelig hjelper meg.

Jeg har funnet ut at rullegardinet mitt kan gå ned veldig fort, og da blir alt mørkt og trist. Men så har jeg også merket at jeg slipper det ganske fort opp igjen når jeg får tenkt litt. Men jeg må altså gi meg selv litt tid til å tenke over den problemstillingen som jeg står i. Da kan jeg gå tilbake, og faktisk ta lærdom av det som skjedde. Det gjelder i mange ting i livet mitt, og jeg er i gang med et ryddeprosjekt. Det er nemlig ikke så bra at mitt rullegardin kommer ned så fort. Så da man stå i det vanskelige, og bli gradvis sterkere. Som alle andre, så snubler jeg iblant, Men ny visdom kommer etterpå.

Vi er så heldig som lever i et land hvor vi kan starte på nytt hele tiden. Det er kun du som stopper deg selv fra å gjøre det. Jeg har lært meg å starte på nytt etter hver smell. Det koster krefter, men jeg gjør det enklere nå enn tidligere. Hodet mitt tåler mer, og jeg lar meg ikke stoppe. Det er jeg som styrer mitt liv, og ikke noen andre. Da kan jeg jobbe meg gradvis dit jeg ønsker å være. Men jeg må lære av det som skjer, og være ydmyk nok til å faktisk se meg selv . Man kan ikke alltid være lykkelig. Men man kan ta vare på seg selv underveis, og komme sterkere tilbake når livet roer seg.

Jeg håper at du også våger å lære av dine smeller i livet. For jeg vet at man kan bli så sterk av det, og virkelig finne en solid plattform å stå på! Håper du får en strålende kveld!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg