Jeg har tatt riktig valg!

I løpet av livet er vi nødt til å foreta valg. Noen valg er viktigere enn andre. Vi kommer til å ta riktige valg, og iblant velger vi feil. Men det vet vi som oftest ikke på forhånd. Jeg har tatt en del feil valg i livet mitt. Men samtidig så har livet ført meg helt hit som jeg er i dag. De siste årene så har jeg kommet meg videre i livet, og det har vært et riktig valg å reise bort fra Egersund. Selv om jeg fortsatt sliter, så har det blitt en bedre hverdag. Noen ganger må vi se på fordeler og bakdeler med ulike valg. For uansett hvordan vi velger, så får det ulike konsekvenser. Noen ganger kan det være vanskelig å se hele bildet. Veien blir til mens man går. Det er noen ganger veldig skummelt å måtte foreta valg. Men den som intet våger intet vinner!

Som voksen tar man en del valg for sine barn. Det er ikke alltid like enkelt, men det er veldig viktig. For oss så ble det helt avgjørende. Jeg ble nødt til å finne en ny vei i livet sammen med mine barn. Heldigvis så ble alt sammen veldig fint til slutt, og det er jeg veldig takknemlig for. Uenighet rundt store valg vil der alltid være. Men man må velge selv, og stå for valget i etterkant. Det gjør jeg med rak rygg, og god samvittighet. Noen ganger må man gjennom heftige runder før livet kommer på rett kjøl. Men jeg føler at vi er på riktig plass nå, og det er deilig å kjenne på. Hverdagen er i blant veldig tøff, men så har vi mange gode dager også.

Det er viktig å tenke seg nøye om. For valg skal aller helst være gjennomtenkt. Særlig dersom det gjelder flere en kun deg selv. Jeg valgte å kjempe meg fri, og komme meg vekk. Det var helt riktig, og jeg angrer ikke et eneste sekund. Det eneste jeg angrer på, er at det burde skjedd lenge før. Man kan ikke bruke lang tid på å granske fortiden. Men man kan ta gode valg for fremtiden. Sånn er jeg nødt til å tenke om eget liv. Og jeg tror at det hjelper meg videre i hverdagen!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg