Jeg har “teflonhjerne”!

Det er noe som er ganske plagsomt for tiden. Jeg sliter med hukommelsen. Noen ganger føler jeg at jeg har en såkalt “teflonhjerne”. For der er så mange småting som jeg ikke klarer å huske. Det er nok ikke noe verre enn at jeg har veldig mye å tenke på for tiden. Jeg har erfart det før. For akkurat nå så er det mange ting som skjer, og jeg forsøker etter beste evne å strekke til. Jeg er glad for at det skal roe seg snart. Det er på tide med litt mer ro etter mars er over. Da tror jeg nok at hukommelsen min vil komme seg igjen.

Jeg merker at det er vanskelig å holde fokus. Når man sitter i møter, så kan jeg fort ramle av lasset. Det er fort gjort for meg å plutselig ha tankene et helt annet sted. Jeg mener ikke å være uhøflig, men jeg må ofte spør to ganger om ting. Så har jeg funnet ut at ting bør skrives ned raskest mulig. for viss ikke så kan det fort bli litt krøll. Når jeg skal gjennomføre viktige ting, så må jeg bruke masse energi. Det er krevende, og jeg blir utslitt etterpå. Jeg gleder meg veldig til ting kommer på plass, og jeg kan senke ned skuldrene igjen.

I tiden som kommer så må jeg ta vare på meg selv. Det er viktig for meg å samle nok overskudd til å kjempe der jeg må. Så får heller andre ting vente til senere. Frivillig arbeid er veldig kjekt, og jeg kommer til å fortsette lokalt. Men jeg er glad for at jeg valgte å trappe ned akkurat nå. Jeg trenger virkelig noen år til å komme meg på. Det skal bli litt godt å kunne fokusere på de nærmeste, og meg selv. Så satser jeg på at min glemsomhet ikke forverrer seg!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

4 kommentarer
    1. Med bla. fibromyalgi og utmattelse, så vil du også slite med konsentrasjonen og særlig korttidshukommelsen, spesielt når det er mye som skjer rundt deg. Det er bare å notere ting. Det blir en vane, det også. Jeg var helt ekstrem teflonaktig i de verste årene. Det føltes som veldig lite lagret seg i hjernen. Man føler nesten at man har begynt å bli dement, men det er ikke fullt så galt. Det bedrer seg i roligere perioder.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg