Jeg havnet på Legevakten!

Det ble jammen meg litt action fredags kveld for mitt vedkommende. Jeg hadde deltatt på årsmøtet for Mental Helse, og det gikk veldig fint. Men underveis i møtet så skulle jeg spise en kylling wrap. Den smakte veldig godt, men jeg merket ikke at den inneholdt sukker erter før det var for sent. Jeg har reagert mildt på dette før. Jeg fikk tatt det ut av munnen min, og kan ikke ha svelget så veldig mye av det. Men jeg begynte å svi i munnen. Jeg skylte munnen, og drakk en del væske underveis i møtet. Jeg følte at det gikk ganske greit med meg.

På veien hjemover så merket jeg at halsen ble tettere, og at det fortsatt var ganske ubehagelig. Jeg kom meg hjem, og forsøkte å ta det med ro. Men jeg ble nervøs, og valgte da å ringe legevakten for å sjekke. De ba meg komme ned med en gang. De tok så fint i mot meg, og fikk god behandling. Alt gikk godt, og jeg har fått klar beskjed om å ikke spise sukker erter, rå gulrot, mango. kiwi, kokosnøtt. Jeg har jo alvorlig nøtteallergi fra før, og moderat allergi på kjernefrukter. Skalldyr tåler jeg heller ikke. Det begynner å bli en ganske lang liste. Og jeg må da altså være enda mer forsiktig fremover. Det er litt bakvendt, men sånn er livet.

Jeg følte meg litt dum da jeg kom på legevakten. Men jeg fikk klar beskjed fra legen at det var helt naturlig å bli engstelig med tanke på min historikk angående allergi. Det endte i hvert fall godt denne gangen også. Men jeg skal passe på. For jeg ønsker ikke å utsette meg selv for fare på noen som helst måte. Jeg var heldig som fikk kontroll på det veldig kjapt, og det var godt å få sjekket det skikkelig. Jeg kunne legge meg, og sove med en trygghet på at alt ville være ok. Det var så deilig å legge seg den kvelden. Årsmøtet gikk så fint, og jeg var takknemlig og glad.

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg