JEG KASTER MEG UT I DET!


God kveld!

Nå er det på tide å komme noen hakk videre med låtskriving. Jeg har behov for å fikse mer av noter selv, og ikke gi for mye arbeid til mine musikere. Så da har jeg endelig kommet i gang med å lære et note program på datamaskinen. Jeg knoter veldig mye, og det er ikke så enkelt å sette inn riktig noteverdi og rytme. Men jeg klarer å komme i mål, selv om kanskje ikke er helt 100% riktig. Det er enklere for musikerne å henge seg kjapt på låten når man har et utgangspunkt.

Å skrive ned noter, krever masse tålmodighet fra min side. Men det er så spennende, og jeg har lyst til å lære det skikkelig. Det er mange finesser med dette dataprogrammet, og jeg trykker i vei. For noen år siden hadde jeg aldri våget å laste det ned en gang. Heldigvis har datakort kunnskapene mine kommet til nytte, og jeg har bedre selvtillit når det kommer til pc. Jeg merker at dette er en krevende jobb, så det er viktig å ta pauser.

Det er mange ting som skal ordnes etter at man har skrevet en tekst. Man må bruke litt tid til å velge hvilken sjanger låten skal være i. Skal det være en rolig melodi, eller skal man ha en annen rytme? Hvordan skal man få frem budskapet, og samtidig ha en melodi som fanger publikum sin interesse? Jeg jobber nå masse med selve musikken, og har lyst til å bli enda tryggere på det. Da må jeg rett og slett bare kaste meg ut i det, og stole på det som kommer innenfra.

Jeg blir nok sittende mange timer med låtskriving i tiden som kommer. Men det er kjekt å kjenne at kreativiteten blomstrer. Da vet jeg at dette kommer til å være en stor del av livet mitt. Hva mer kan jeg ønske meg? Dette er jo allerede så kjekt og spennende. Jeg er i en fase hvor nysgjerrigheten min er veldig stor. Med tiden så skal jeg nok bli enda flinkere til å mestre det som jeg driver med. En låt om gangen. Så kommer jeg garantert i mål!

Klem fra Wenche

0 kommentarer

Siste innlegg