Jeg kaster meg ut i det!

Så utrolig deilig å synge nye sjangre!

Jeg har egentlig drevet på med sang hele livet, og jeg elsker det jo veldig høyt. Men nå er jeg i ferd med å frigjøre meg selv enda mer, og våger meg utpå nye sjangre. Før ville jeg aldri våget å synge samme sang som Lady Gaga. Men jammen meg klarer jeg ikke å gjøre det også. Med stor iver og glede, kaster jeg meg ut på nye låter og vanskelighetsgrader. Skikkelig herlig når man plutselig mestrer en helt annen måte å synge på. Selv om jeg kommer til å holde meg i vise sjangeren i egen musikk, så er det jo skikkelig kjekt å lære seg nye sangteknikker samtidig.

Jeg nyter de øyeblikkene hvor jeg bare tar sats, og kaster meg ut i det!

Det er så kjekt når meg endelig våger å presse meg litt. Tar sats, og bare klemmer til. Det er nemlig da jeg får oppleve omfanget av min egen stemme, og jeg kan forsøke meg på mye fin musikk. Jeg blir noen ganger skikkelig giret, og så utrolig glad når jeg mestrer en slik utfordring. Det gjør meg tryggere, og jeg føler meg endelig litt friere i min egen musikk opplevelse. Da kan jeg være med på mye gøy, og jeg kan gi publikum fine opplevelser. For en lykke at jeg er født med denne stemmen, og at jeg endelig faktisk våger å bruke den sånn som jeg selv ønsker.

Hvem hadde trodd at jeg skulle synge de samme sangene som Lady Gaga?

I de ulike epokene i livet mitt, så har jeg drevet med musikk på en helt annen måte. Det har vært kor, og jeg har vært en såkalt sangevangelist i yngre dager. Nå er jeg ikke med i noen kor, og har heller ikke et ønske om å gjøre det igjen. Og mine egne låter handler om livet, og er ikke skrevet med tanke på å spre religiøse budskap. Selv om jeg fortsatt har min tro i behold, så er det ikke aktuelt for meg å holde på med religiøs musikk nå. Nå har jeg funnet et større mangfold, og forstått at jeg selv kan velge den musikken jeg ønsker å drive med i fremtiden.

Min sangstemme redder meg på mange måter. For jeg har et talent, og jeg ønsker virkelig å bruke det på min egen måte. Sånn at jeg kan underholde dere, og gi noe tilbake til alle som støtter meg. Musikken er den aller beste terapien kan få, og dette er bare starten. For jeg har bestemt meg for å satse så godt som jeg bare kan. Så kommer jeg så langt som det er ment å være. Gleder meg til å ta nye steg.

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg