Jeg kastet penger ut vinduet!

God kveld!

Denne uken har jeg tatt meg tid til å tenke over saker og ting. For jeg er en person som blir ekstremt ivrig, og har en tendens til å hoppe på ulike ting uten å tenke meg om lenge nok. Det resulterer noen ganger i at der forsvinner en fast sum med penger hver måned, til abonnement som jeg strengt tatt verken trenger eller bruker. For å si det sånn, jeg har rensket opp skikkelig! For her måtte der til en aldri så liten opprydning, og en realitetssjekk. Hva har jeg behov for? Hva bruker jeg i hverdagen? Er det verd pengene som jeg betaler hver måned? Får jeg noe igjen for det, både praktisk og økonomisk? Vel, jeg tok noen valg. For det er alltid mulig å spare noen kroner i slike ryddesjauer. Og hos meg så utgjorde det faktisk en del. Både privat, og i forbindelse med mitt lille firma.

Noen ganger så må man rett og slett bare innse at det ikke er forsvarlig. Og ja, jeg kan trenge faglig påfyll. Men ikke for enhver pris. Og det er en sannhet, at min helse ikke strekker til når det kommer til masse kurs og faglig input. Så da har jeg valgt å trekke meg ut, og sparer dermed  litt utgifter hver måned. Akkurat nå så får det holde med min egen kunnskap, og så får jeg heller ta med meg ulike webinar og livesendinger som er åpent for alle. Så fort gjort er det altså å binde seg opp til ulike avtaler, og nå er jeg glad for å ha ryddet opp i det. Da kan jeg få en bedre balanse, og ikke ha så mange trekk hver måned. Så utrolig deilig å ta affære, og føle at dette er den riktige veien videre. Der er så uendelig mange muligheter der ute, og jeg skal heller forsyne meg av det som er gratis. Det passer min lommebok mye bedre!

Jeg er garantert ikke den eneste som har gjort en slik feil. Så jeg oppfordrer dere alle til å ta en gjennomgang på hva som trekkes fra deres firma eller privat konto hver måned. Små delsummer blir nemlig til store utgifter, når man legger alt sammen. Og dersom du ikke føler at du strengt tatt trenger det, så kom deg ut av det. Da blir det så mye bedre, og en finere balanse på bunnlinjen hver måned!

Klem fra Wenche

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg