Jeg kjemper hvis jeg må!

Noen ganger kommer man i situasjoner som er krevende. Man kan ha lyst til å bare skygge unna, men det er heller riktig å stå i det. Jeg kjemper dersom jeg må! Det er noe som jeg har lært på den harde måten i livet mitt. Det er veldig viktig for meg å stå opp for meg selv. Jeg lar meg ikke bli tråkket på lenger. Det er noe som jeg lovet meg selv for noen år siden. Det er på tide at jeg faktisk sier i fra dersom jeg opplever ting som ikke er bra. Man må faktisk iblant gå i krigen for det man tror på, og det som man har krav på. Noen ganger kommer det til å gå bra, mens andre ganger kan man få harde opplevelser. Men man må stå opp for seg selv!

Dette er veldig viktig for meg. Jeg må bli mye flinkere til å sette grenser, og ikke ta imot dritt fra mennesker som ikke vil meg vel. Såre erfaringer som jeg ikke unner noen andre mennesker. Nå er jeg trygg, og jeg klarer å snakke for meg. Det er noe som jeg har jobbet med i lang tid. For jeg kan ikke tillate mer av det som skjedde før. Alle mennesker skal behandles med respekt, og vi skal være gode mot hverandre. Det er noe som jeg forsøker å lære ungene mine. Og da meg gå foran, og faktisk vise dem at mamma kjemper når det er nødvendig.

Jeg har kommet langt, og er klar over min egen situasjon. Men det kan likevel være vanskelig å håndtere det. Jeg føler meg trygg på at dette skal bli bedre etter hvert. Nå er det ikke så lett å tråkke meg ned lenger. Jeg har skaffet meg mer selvtillit, og jeg har blitt tryggere i meg selv. Dette har skjedd over tid, og jeg er sterk! For meg så er det en seier å kjenne på denne styrken og kampviljen. Det er mange ting som har endret seg i livet mitt de siste årene. Og jeg har fått oppleve hvordan en vanlig hverdag egentlig skal være. Jeg har skjønt at fortiden min ikke var god, og at det ikke skal gjentas. Jeg har fått en ny sjanse, og den har jeg tenkt å bruke på best mulig måte!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg