Jeg klarer ikke å skjule at jeg er sliten!

De siste ukene har vært veldig harde å komme seg gjennom for min del. Men jeg forsøker etter beste evne å bli bedre. Noen ganger så er jeg sliten, men så klarer jeg på en måte å skjule det. Men denne gangen har jeg ikke skjult det. For det har vært for vanskelig. Jeg vil veldig gjerne ha en fin hverdag, men det styrer ikke alltid jeg. Noen ganger kommer der bare for mange påkjenninger på en gang, og jeg er bare et menneske. Det hender at jeg lar meg selv bare “forfalle”. Da blir det mange dager uten sminke eller fine klær. Det er noe som jeg vet er menneskelig, men som jeg ikke liker. For jeg vet jo at mitt humør pleier å bli bedre dersom jeg unner meg selv egentid og velvære.

Jeg må rett og slett gi meg selv egentid og pleie. Være god mot meg selv, og samle energi. Nyte de glimtene med sol. Hvile meg når jeg kan, og så får livet bare gå sin gang. Det er ikke noe poeng å slite seg helt ut på ting som jeg ikke kan påvirke. Og jeg vil heller ta godt vare på meg selv i tiden som kommer. For jeg trenger det sårt. Nå har jeg vært nede for telling atter en gang, og det kommer til å skje igjen. Jeg er streng mot meg selv, og det må jeg slutte med. Det er ikke enkelt å leve med alle de utfordringene som jeg har. Men jeg må i hvert fall slutte å være slem mot meg selv, og ta bedre vare på meg selv.

Det er mange ting som jeg ønsker å oppleve. Livet er fortsatt spennende å leve. Jeg føler meg ganske uheldig på mange områder. Men jeg har to herlige barn og en fantastisk ektemann. Et nytt liv her i Mandal, og jeg har venninner og venner som vil meg vel. Da må jeg i det minste behandle meg selv fint slik at jeg kan kose meg sammen med dem. Når jeg føler meg vel, så blir humøret bedre. Da kan jeg få nye opplevelser sammen med de som betyr aller mest for meg. Jeg må rett og slett gi meg selv lov til å like meg selv.

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg