Jeg klarer ikke alt!

Jeg har innsett at jeg ikke klarer å gjøre alt sammen selv. Det er ikke så kjekt å måtte be om hjelp til helt dagligdagse gjøremål. Men sånn er helsen min, og jeg må ta mer hensyn til den. Det er godt å gå hjelp til vasking av hus. For selv om jeg gjerne skulle gjort det selv, så er det godt med hjelp til akkurat det. Jeg har også blitt bedre til å be om hjelp når jeg har handlet matvarer. For når jeg skal løfte tunge poser, så verker hendene mine så utrolig fort. Jeg har jo to sterke gutter hjemme, og de hjelper meg. Når man har kroniske smerter, så er det ikke lett å klare alt. Så jeg har tenkt masse på hvordan ting kan løses.

Noen vil se på det som luksus, og at jeg burde klare å vaske huset mitt selv. Tro meg, det skulle jeg gjerne gjort. Men sannheten er at jeg faktisk ikke klarer å gjennomføre det på en god måte. Det blir lettvinte løsninger fordi smertene mine blir for store. Nå er jeg takknemlig for den hjelpen som jeg faktisk får, og tenker at det er penger som er vel brukt. Det sparer meg for masse smerter og slitasje i allerede krevende tider. Jeg liker å ha det ryddig rundt meg, så jeg koser meg hjemme. Vi klarer oss fint, og det er deilig å kjenne grønnsåpelukt i hele huset!

Akkurat nå så trenger jeg hjelp til en del ting. Men jeg håper jo at helsen skal bedre seg etter hvert. Men jeg ønsker meg ro. For jeg trenger å få lande. Mange år med masse utfordringer har virkelig satt seg i kroppen min. Men det får jeg ikke gjort noe mer med. Det gjelder å finne en fin balanse i hverdagen. For jeg vil være en god mamma og ektefelle. Og samtidig ha litt overskudd til meg selv også. Da er det viktig å be om hjelp.

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg