Jeg klarte det!

I går kveld opplevde jeg en mestringsfølelse som virkelig fikk meg både rørt, utslitt og lykkelig. For jeg var så utrolig nervøs hele dagen, og var så usikker på om jeg kunne klare den store oppgaven som lå foran meg. For jeg skulle lede et dialogmøte/paneldebatt som Mental Helse Mandal Lindesnes stod ansvarlig for. Der kom faktisk 9 politikere, og vi var veldig spente på hvordan dette skulle utvikle seg. Vi hadde forberedt spørsmålene på forhånd, og så skulle publikum også få lov til å stille spørsmål til politikerne.

Temaet var psykisk helse i den nye stor kommunen. Vi var innom tilgang på lavterskeltilbud, sentralisering , forebyggende satsning barn og unge, ressurser for bo teamet og prosjekter. Jeg styrte hele debatten, og den varte i over to timer uten pause. Det var min jobb å fikse talerliste, få med replikker og spørsmål. Og jeg har aldri ledet en politisk debatt før i hele mitt liv. Det var en meget fokusert utgave av meg selv som gjennomførte dette. Jeg stod rakrygget hele tiden, og var skikkelig konsentrert underveis. Det ble en ryddig og fin debatt, og alle var så fornøyde etterpå.

For meg så var dette en stor seier. Jeg var så usikker på om mine leder egenskaper var forsvunnet ned i dragsuget etter disse årene. Men jeg mestret det, og jeg fikk så masse ros av politikerne og publikum etterpå. Da jeg kom i bilen, så skulle jeg oppdatere min Insta story. Tror dere jammen meg ikke at jeg begynte å gråte! Det ble så sterkt for meg, og når boblen sprakk så var jeg helt utladet. Men jeg var så glad og stolt! Kroppen min begynte umiddelbart å streike etter at møtet var over. Men det visste jeg på forhånd. For sånn er det med min helse.

I hele dag har jeg vært utrolig sliten, og veldig utladet. Kroppen min verker i alle ledd, så det ble en meget rolig dag for meg. Men jeg klager ikke. For gleden over å mestre en så stor oppgave, overvinner de utfordringene som jeg sliter med i dag. Alt handler om å få tilbake kontrollen i eget liv. Få brukt de egenskapene som jeg faktisk har, og ikke undervurdere meg selv. Når man har jobbet så hardt, så er det lov å være stolt over seg selv. Det mener jeg. For dette var viktigere for meg enn jeg visste om. Det var så godt å kjenne at jeg hadde full kontroll underveis.

Nå skal resten av kvelden være på sofaen under pleddet mitt. Og jeg skal kose meg, og være fornøyd med egen innsats. Jeg håper at du også har hatt en fin dag, og at du rekker å puste litt mellom slagene. Ha en fin kveld alle sammen, så gleder jeg meg til vi møtes her igjen i morgen tidlig!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg