Jeg lærer så lenge jeg lever!

Jeg har vært gjennom ganske mange prosesser de siste årene. Det har lært meg veldig mye om meg selv, og hva jeg egentlig kan takle. Jeg har hatt solide oppturer og nedturer. Det har i perioder vært veldig mørkt. Men så kommer der alltid noen gode perioder innimellom. Og det skjer fordi jeg gir aldri opp! Jeg har nemlig lovet meg selv å kjempe. Det er ikke noe som skal få meg ned for telling igjen. Jeg faller kanskje sammen iblant, men jammen er jeg raskt tilbake på beina mine igjen. Det handler om en meget sterk vilje til å ha et godt liv. Jeg føler nemlig at jeg har mistet mange år av livet mitt.  Og jeg skal ikke kaste vekk mer tid på ting som jeg ikke kan endre.

Livet er her og nå. Det er det som teller akkurat i dag. Jeg kan ikke endre på min historie. Det eneste jeg kan gjøre noe med, er fremtiden. Det lærte jeg på den harde måten. Jeg er sjeleglad for at jeg har ungene mine og min kjære ektemann. Det er de viktigste personene i mitt liv, og det gir meg den styrken som jeg trenger. For jeg skal være en mamma og en ektefelle som smiler og ler! Det er veldig viktig for meg å kunne vise ungene mine at mamma er sterk, og at mamma alltid klarer seg. Vi har kommet oss gjennom noen harde år. Nå skal vi ha det trygt og godt her i Mandal i årene som kommer. Det skal jeg jobbe iherdig for å oppnå.

Det er veldig viktig for meg å se fremover! Jeg kjenner på meg at der ligger masse spennende og venter på oss. Det er mange ting som jeg gleder meg til. Nå håper jeg bare at vi kan få fine dager sammen, og at helsen holder seg på et ok nivå. Da tror jeg at vi kommer til å få mye å glede oss over i årene som kommer. Jeg har mange drømmer, og noen av dem skal bli oppfylt. Det er viktig å ha konkrete mål! Ungene vokser til ,og vi kommer til nye milepæler hele tiden. Det er kjekt å se at de utvikler seg, og jeg ser at de stadig vokser. Hver alder har sin egen sjarm og sin egen bekymring. Men jeg elsker å være mamma, og det er noe som aldri tar slutt!

Jeg er nysgjerrig, og lurer fælt på hva som venter på oss. Det er viktig å stå stødig i de stormene som kanskje kommer mot oss en gang iblant. Jeg føler meg veldig trygg, og jeg er sikker på at vi kommer til å klare oss veldig fint. Jeg er åpen for å lære av det livet jeg lever. Noen ganger er det sårt og vanskelig. Men det er jammen meg mye gøy også!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg