Jeg lanserer min egen podkast!

God morgen!

Det er så spennende tider for meg akkurat nå! Jeg var skikkelig spent på reaksjonene i går, da jeg annonserte at jeg nå skal komme med min egen podkast. Det er helt utrolig at jeg virkelig våger dette her, men nå er det nye tider. Jeg har tenkt på dette i noen måneder, og virkelig brukt tid til å tenke på om dette er noe jeg kan mestre. Der har vært en del negative tanker som jeg har måtte få bort, og heller fokusere på at jeg nå er sterkere. Det føles veldig godt å endelig si det høyt, og faktisk være stolt over meg selv. Man kan ikke sitte på sidelinjen, og bare vente på at ting skal skje i livet. Jeg velger heller å ta styringen selv, og sette i gang med min egen podkast.

Min psyke hverdag, har jeg valgt å kalle podkasten min. Det er fordi jeg vil bruke podkasten til å dele mine tanker, erfaringer og verktøy. Som mange vet, så har jeg jo en fire psykiske diagnoser. Post traumatisk stress lidelse, depresjon, panikkangst og spiseforstyrrelse. Det betyr igjen at jeg må skape en hverdag selv, som fungerer for meg. Men jeg savner at flere kunne delt litt mer av hvordan de klarer seg i hverdagen. Hvordan er det å være mamma, og samtidig ha psykiske diagnoser? Hva trenger jeg for å holde meg så frisk som mulig? Hva kan det være lurt at pårørende faktisk vet om deg? Så da velger jeg å bruke min stemme, og faktisk fortelle mer fra mitt eget liv og hverdag.

Dette er spennende og skummelt på samme tid! Men nå jeg skikkelig giret, og så klar for å komme ut med min første episode allerede onsdag 15.januar 2020! Da hopper jeg ut i den store podkast jungelen, og håper at mitt budskap kan være til hjelp for noen der ute. Jeg ønsker å ha en podkast hvor jeg deler fra hjertet, og at vi sammen kan fjerne flere tabuer rundt psykisk helse. Der har blitt en større åpenhet i samfunnet, og det er veldig bra. Men jeg vet om så mange mennesker som fortsatt lider på grunn av tabuet, og som ikke opplever å bli hørt i dagens samfunn. Så jeg vil gi dere mine tanker, og håper at erfaringen min kan være til hjelp. Det viktigste er at vi ikke føler oss alene, men at vi sammen kan kjempe for en bedre hverdag.

Jeg aner virkelig ikke hvordan dette kommer til å bli mottatt. Men de siste månedene har lært meg å ta sjanser, og velge min egen vei videre. Så da kommer der ny podkast episode hver onsdag. Jeg er så spent på mottagelsen, og håper inderlig at dere kan gi meg noen tilbakemeldinger. I de første episodene blir det kun meg. Men jeg har planer om å ta inn gjester etter hvert. Det håper jeg kan være med på å gi dere litt mer kunnskap om ulike verktøy. Dette er så stas for meg, og jeg håper at dere tar godt imot meg også på podkast! Du kan høre traileren her!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg