Jeg liker ikke vinteren!

Nå er vi midt inni vintermånedene. Det er alltid utfordrende for min del. Jeg er dessverre blant dem som ikke liker vinteren. Snø og kuldegrader er ikke noe som kroppen min liker. Og jeg lar iblant humøret mitt bli ganske dårlig fordi jeg ikke liker disse vintermånedene. Det hjelper jo ikke noen verdens ting. Vinteren er her, og den forsvinner jo ikke på en stund. Men jeg må ha lov til å klage litt! Snø kan være lyst og fint. Men jeg hater kulden som kommer. Det er bare sånn jeg er skrudd sammen. Likevel føler jeg at denne vinteren går bedre. For jeg har blitt mer vant til hvordan været er her på Sørlandet. Jeg trives veldig godt her i Mandal. Men noen ganger så lengter jeg helt hinsides til sommeren!

Jeg har aldri vært noe særlig flink på vinteraktiviteter. Det er ikke mulig for meg å gå på ski. Jeg har elendig balanse, og har ikke lært det som liten. Men jeg skulle noen ganger ønsket at jeg faktisk kunne tatt en liten skitur i Furulunden. Jeg kan huske at vi koste oss masse med aking da vi var små. Men nå er jeg blitt så pinglete. Vinteren er liksom kun blitt en negativ ting, og det er jo min egen feil. For man kan ikke unngå vinteren her i Norge. Det handler vel aller mest om hvordan man faktisk velger å håndtere det. Nå koser jeg meg med fyr i ovnen, og varme pledd om kveldene. Det er jo litt koselig å sitte å se på flammene i ovnen, og kose seg med hekletøy og pledd. Det handler vel aller mest om hvordan man faktisk velger å se på det.

Vinteren kommer hvert eneste år. Så jeg må bare venne meg til det, og finne gode løsninger som fungerer for meg. Jeg kan ikke gidde å være sur på dette været hele tiden. Det blir det bare dårlig stemning av her hjemme. Men jeg kommer nok aldri til å bli et såkalt vintermenneske. Jeg tåler kulden meget dårlig på grunn av revmatismen. Men jeg skal forsøke å ikke bruke så masse krefter på å være gretten. For det hjelper ikke i det hele tatt. Endringene må skje hos meg, for det er ikke noe annet som nytter i lengden. Jeg får fokusere på det som jeg liker, og så kommer vi oss alltid gjennom vinteren også. Så jeg gleder meg til våren kommer!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg