Jeg må få lov til å være meg selv!

God morgen!

Jeg er heldig som har engasjerte følgere på her på bloggen, og på mine sosiale kanaler. Men jeg må nok si at jeg noen ganger kan bli litt trist og oppgitt. For jeg har ikke noe imot at man har andre meninger enn meg. Men det føles til tider veldig rart at mennesker som kun kjenner meg via internett, ikke klarer å respektere at jeg tar egne valg i livet. Jeg er tross alt en voksen dame, og jeg har levd noen år. Det er faktisk sånn at jeg er ikke naiv, og tror at alt kommer til å vokse inn i himmelen.

Det er helt utrolig at man får beskjed om at man ikke kan kalle seg selv for influencer, eller kalle det jeg gjør for en jobb. Hvorfor skal dere bestemme det? Er det ikke opp til meg å bestemme hvordan jeg velger å tenke om mitt eget liv, og mine egne målsettinger? Noen ganger må jeg faktisk bare flire litt av alt sammen. For det er unektelig litt trist at man velger å bruke tiden sin på meg, dersom man mener at jeg gjør så mye galt. Hadde jeg hatt slike tanker om en influencer/blogger, så hadde jeg valgt å følge noen andre som jeg faktisk likte.

Jeg føler at en del mennesker har feil fokus, når de blir irritert på at jeg ser på mine influencer oppgaver som en jobb. Den eventuelle inntekten som kommer etter hvert, er min oppgave å skaffe til veie. Og jeg har valgt å bygge meg opp i riktig tempo. Mitt fokus har vært på å lage et godt fundament som jeg kan bygge videre på. Så hvorfor skal dere gidde å bry dere om jeg tjener penger eller ikke? Det går utover min lommebok, ikke din. Så jeg er lei av å skulle forsvare meg på sånne små ordvalg, og min holdning til det jeg driver med i mitt liv.

Det er helt umulig for meg å blidgjøre alle mennesker der ute. Så jeg velger uten tvil å være meg selv, på godt og vondt. Der er lov å ikke like meg, og det er helt frivillig å følge meg. Derfor vil jeg heller være tro mot meg selv, og jeg står inne for den veien jeg har valgt å gå til nå. Hva som skjer i fremtiden er det ingen som vet. Men jeg føler meg trygg på at jeg skal klare meg fint. Takket være alle dere som heier på meg, og som godtar meg sånn som jeg er. For meg så er det viktig å ha troen på de prosjektene som jeg starter, og jeg går all in. Da blir det så uendelig mye mer enn kun en hobby for meg.

Så la oss heller være optimistiske og positive mot hverandre! Og så kan vi la småting bare ligge der. Jeg kommer ikke til å ha noen flere diskusjoner rundt dette i kommentarfeltet mitt. Så dere får bare mene det dere vil, og heller følge noen andre dersom dere mener jeg er så teit. Jeg er svært glad for at jeg er en voksen dame. For det ville ikke vært kjekt å få sånne meldinger dersom man var en ung jente/gutt. Det har vært mange stormer i mitt privatliv, så dette her er storm i et vannglass. Jeg er meg selv uansett hva dere mener om det.

Å være trygg i seg selv, er en gave. Og jeg er heldig som har en fin balanse inni meg nå. Det gjør meg sterk nok til å være trofast mot det jeg tror på, og trygg på egne veivalg. I denne bransjen må man tåle en del sure oppstøyt, og det klarer jeg fint. Men jeg gidder ikke å legge energien min i de kommentarene lenger. Det er ikke verd mer tid fra min side. Send meg gjerne positive meldinger, eller konstruktiv kritikk. Men jeg vil altså ikke ha noe mer diskusjon om hva jeg velger å kalle det jeg driver med. Jeg satser 100% på å bygge meg opp som influencer. Take it, or leave it!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

3 kommentarer
    1. For at det skal være en jobb må man tjene penger!!! Hellers må det kalles en hobby!! Fin blogg du har👍men å kalle det jobb er ikke riktig.

    2. Helt enig med deg! Folk må faktisk roe seg litt ned. Alle skjønner jo at du ikke tror eller mener dette er en jobb, men at du SER på bloggen som en jobb du har ordnet deg. Såpass tiltro bør man ha til en man følger. Ha en deilig søndag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg