Jeg må ha full kontroll !

Jeg en skikkelig kontrollfrik. Det er alle i huset enige om. For det første så er jeg en skikkelig hønemor, og det irriterer ungene iblant. Men det sprer seg til nesten alt i hverdagen min. Jeg må ha ro og orden rundt meg. Det er for eksempel ganske travel i disse dager for min del. For jeg rydder og organiserer ulike problemområder i huset nå før høsten starter. Og samtidig som dette skjer, så skal der jobbes en del hver eneste dag.

Nå i dag starter den årlige Skalldyrfestivalen her i Mandal. Det betyr masse mennesker på liten plass, og det takler jeg ikke så godt. Så ungene skal gå sammen med kompiser, mens mamma går hjemme og er urolig. For da har jeg jo ikke helt kontroll på dem hele tiden. Men det må jeg bare godta, og ungene er store nå. Kontroll behovet mitt er til tider ganske plagsomt for både meg og mine nærmeste. Men sånn er jeg skrudd sammen, og jeg tror ikke at det slipper taket så lett.

Det er ikke mange dager til skolen starter igjen, og vi kommer inn i en ny rutine her hjemme. Det ser jeg frem til, og jeg er i full gang med å organisere det som trengs. Noen ganger blir jeg så lei av meg selv. For det er umulig å ha kontrollen på alle felt til enhver tid. Og jeg må takle at noe går åt skogen en gang i blant. Derfor forsøker jeg etter beste evne å slippe litt taket. For verden består ikke bare av meg, og jeg trenger ikke legge alt ansvar på mine skuldre alene.

Behovet for kontroll er til tider effektivt, og det hjelper meg til å gjøre en god jobb. Så jeg får forsøke å bruke det i passelig mengde, og ikke slite meg helt ut. Noen ganger må man rett og slett velge hvilken del av livet som skal få aller mest fokus akkurat nå, I hele sommer har jeg prioritert jobben min, og familien min. Men nå skal jeg sørge for at vi får en fin start på høsten, og at både familie og jobb fungerer bra!

Vi blogges!

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg