Jeg må komme meg ut å gå!

Det hender at jeg føler på mange ting på en gang. Da kan det være vanskelig å bevare humøret. Men jeg vet hva jeg trenger nå. Det handler om å komme seg opp av stolen, og ut i Furulunden atter en gang. Det fungerer like bra hver eneste gang. Når man kommer seg ut i frisk luft, så skjer det noe med kroppen og hodet. Det er veldig kjekt dersom man går sammen med venner. For da kan man prate med noen, og så glemmer man at man faktisk trener litt. Jeg må venne meg til at gåturer skal være en fast oppgave for meg flere ganger i uken. Jeg må være ganske streng med meg selv, for jeg trenger mer trening. Medisinbruk gjør noe med vekten, og det liker jeg ikke. Så jeg er kommet i gang, og det føles veldig godt.

Jeg gikk tur sammen med en venninne forrige søndag. Vi var ute sammen i en og en halv time. Det gikk så fint, og jeg koste meg ute. Det ble 4,2 km. Vi snakket om løst og fast underveis. Det føltes så deilig etterpå! Så nå har jeg fått sett det atter en gang. Å komme seg ut hjelper på humøret!  Man trenger ikke alltid å gå så veldig langt, eller fort. Men man får bevegelse, og frisk luft klarner hodet. Jeg elsker egentlig å gå tur, men er ikke så flink når der er snø og glatt. Jeg er derfor veldig lykkelig for at våren nærmer seg. Jeg har nå satt av tid i kalenderen, og planlagt mine turer. Da legger jeg litt press på meg selv, og skal faktisk gjennomføre det. Noen ganger må  man ta seg skikkelig sammen.  Jeg tror det kommer til å gjøre meg bedre på mange vis.

Nå handler det om å komme skikkelig i gang, og lage seg gode rutiner. Her må trening få en viktig plass. For jeg trenger å føle meg bedre i kroppen min. Jeg vil ikke opp i vekt, så da må denne kroppen bevege seg mer. Å gå noen kilometer et par ganger hver uke er overkommelig for meg. Det burde kunne gå veldig fint. Jeg gleder meg til å holde dere oppdaterte på mitt prosjekt denne våren. For jeg må ta enda bedre vare på kroppen min, og har vært altfor dårlig med treningen gjennom vinteren. Våren og sommeren venter på oss, og jeg skal gjøre mitt beste for å komme i bedre form. Jeg vil jo være i ok form sammen med familien min i sommer!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg