JEG MÅ SPISE MER!


God kveld!

Jeg har fått klar beskjed fra min kostholdsveileder. Her må der spises mer frukt, både som mellommåltid og kos. Det kan også hjelpe mot søtsuget, som jeg kjenner masse på for øyeblikket. Så da må jeg finne ut hvilke frukter som jeg tåler, og i hvilke mengder jeg kan spise dem. Er allergisk for alt av kjernefrukt, så der mister jeg jo en del muligheter.

Det er skikkelig godt med grønne druer, men kun i små mengder. Jeg skal også kose meg med klementiner og honningmelon. Godt å ha noe som smaker søtt, men som er hakket sunnere en snop og sjokolade. Jeg er midt inni en fase nå, hvor det er vanskelig å håndtere alle tanker og følelser rundt mat. Men heldigvis får jeg god hjelp og oppfølging. Der er jeg utrolig heldig.

Hvilken frukt liker du best? Hva anbefaler du? Blir glad for tips om sunne alternativ. Ha en fortsatt fin kveld!

Klem fra Wenche

7 kommentarer
    1. Kjernefrukt er vel bare eple og pære? Finnes bra mye annen frukt i butikkene. Kiwi og Meny har kjempe bra utvalg og god kvalitet på frukt og grønt. Med det sagt… kosthold er noe hærk i.o.m at det er så individuellt. Noen foretrekker mye protein andre (som meg) foretrekker “mye” karbo. Noen har et stort kalorivindu andre “legger på seg “av å bare tenke på mat. Tror mange av oss er mindre aktive enn vi tror og undervurderer effekten hverdagsaktivitet. Kansje kan trening og eller turer deles opp mere iløpet av økta/dagen /uka hvis det er problemet. Mange løsninger. Gjelds bare å ikke gape over for mye. Da går du garantert lei.

    2. Det er alt for mye det samme igjen og igjen. Lag heller et innlegg hver dag, du har ikke nok å skrive om i tre innlegg hver dag, det blir alt for mye repetisjon til å gjøre det til en spennende og interessant blogg.

    3. Det er mye frukt jeg ikke tåler heller, og så er jeg lite glad i frukt, men må jo ha noe av det der likevel. Jeg liker blåbær ( de store, søte) , bringebær, jordbær, persimon ( veldig søt, den der) , og de plommene man kunne få kjøpt en periode i høst. De var så store at en plomme om dagen var nok for meg.😁

    4. Mango! Verdens beste frukt, spør du meg! Skjønner at det ikke er gøy å få tredd et vektnedgangsprosjekt nedover skuldrene, men det er jo enkel hoderegning, da. Bruk feks. appen My Fitness Pal og logg alt der. Da får du regnet ut kalorier, proteiner, karbohydrater, vitaminer osv. Enkel måte å få kontroll på. Man er sulten i starten, men kommer fort inn i det, og å være litt sulten og fysen er ikke det verste som finnes.
      Får si som Kate Moss: «Nothing tastes as good as skinny feels» 😆 Lykke til! Dette klarer du! Bare hold det enkelt og forsøk å ikke la det dominere dagene dine.

      1. Nei,hverken overskrift,innhold eller bilde. Wenche, du MÅ IKKE skrive 3 innlegg pr dag. Mye bedre med 1 eller 2 innlegg med skikkelig innhold. Mye repetisjon enda.
        Og ja, du er utrolig heldig med å få så utrolig mye hjelp! Kanskje slutte å synes synd på deg selv,ikke skylde på kropp og følelser hele tiden,men ta i et tak for deg selv. Aldri hørt om noen som får så mye hjelp som deg, gjør nå deg selv en tjeneste å høre etter og ta til deg råd. Ok,spise mer frukt,ikke da skriv hva du ikke kan spise, legg bort de tankene og konsentrer deg om det du kan spise. Skjønner ikke hvorfor du drar frem det du ikke kan spise,det hjelper jo ikke det!
        Prøv feks fryste druer som snacks.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg