Jeg må ta grep!

Nå skal jeg starte med nye rutiner!

Ok, så har jeg skjønt at det nok er lurt å forsøke å begrense inntaket av Pepsi Max. Det går ikke å slutte helt, det har jeg forsøkt altfor mange ganger uten hell. Men jeg kan forsøke å redusere mengden en god del. Så da har jeg kjøpt inn noen flasker med sånn rimelig boblevann, og så tar jeg et glass et par ganger daglig. Sånn at jeg bytter det ut litt gradvis, og ikke går på en forferdelig smell. Jeg trenger kullsyren, og fant ut at jeg kan spare litt penger på å drikke boblevann istedenfor Farris. Så får vi jo bare se hvordan dette går. Jeg er nok litt treig med å bytte vaner, så dette kommer til å ta sin tid. Følte bare at det var på tide å gjøre noe med dette nå.

Det er viktig at jeg drikker nok, men sliter veldig med å kun drikke vann. Så da er jo dette en start på en endring, og så får jeg jobbe meg videre derfra. Jeg takler nemlig ikke sånne drastiske endringer i mine matvaner, og har tidligere feilet fullstendig med min prosjekter på dette området. Klok av skade, så forsøker jeg derfor å ta det litt og litt. Boblevann med lime smak, er faktisk veldig forfriskende og godt. Både til å slukke tørsten, men også til middag. Jeg håper at dette kan ha en positiv effekt på meg, og at jeg gradvis kan minske ned inntaket av vanlig brus. Men tiden vil vise om det faktisk er mulig for meg, og jeg er realist.

Å være avhengig av en type brus, er kanskje ikke det største problemet man har i livet. Men det påvirker helsen, og ikke minst lommeboken vår. Så jeg tenker at dette kan være en fordel for oss, på flere områder. Det er jo sånn at både min mann og jeg, drikker store mengder i løpet av en uke. Men det er kun jeg som nå tar grep for min egen del. Små prosesser kan være positive på lang sikt, og jeg skal gjøre dette på en smidig og fin måte. Ikke noe stress eller stort press. Men forsiktig endre på vaner, og gjøre det til en naturlig del av mitt kosthold. Jeg har klart å endre på utfordrende ting før, så dette kommer nok til å gå seg til på en god måte.

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg