JEG MÅ TAKLE DET!

 

God morgen!

Jeg har så lyst til å takle hverdagen bedre, og ha en kropp som faktisk fungerer. Noen perioder er tøffere enn andre, og denne pandemien er utfordrende for oss alle sammen. Akkurat nå så tenker jeg at det er ekstra viktig med gode rutiner, og finne en rytme som fungerer for hele familien. Vi skal jo være mer hjemme, så da må vi ha en grei hverdag sammen. Det som er viktigst for meg å få gjennomført, gjøres mens ungene er på skolen. Så er jeg tilgjengelig når de kommer hjem.

Vi har god kontroll på middager, og menyen er klar. Matvarene er kjøpt inn, så vi har god kontroll på ukeshandelen. Dere synes kanskje at jeg er litt rar som må ha mye struktur, men sånn er det bare hos oss. Som jeg har vært åpen om tidligere, så stresser pandemien meg ganske mye. Og jeg må derfor skape de grensene som fungerer for oss. Forsøke å ha en vanlig hverdag, men likevel med litt bedre kontroll. På den måten roer jeg meg selv ned, og blir i bedre balanse.

Det blir viktig med mye frisk luft, og gode treningsturer. Men jeg må bli mye flinkere til å lytte på det kroppen min forteller meg. Denne uken skal jeg være litt forsiktig, men likevel sørge for nok trening. Tror nok at løsningen ligger i å gi kroppen tid til mer restitusjon mellom øktene. Vi kan ikke bli sittende inne nå, så ut må jeg. Skal innom treningssenteret på en gruppetime nå i formiddag, men usikker på om jeg resten av uken skal trene utendørs.

Når man blir så fort engstelig, så blir de helt vanlige tingene utfordrende å gjennomføre. Det er en av de negative tingene som følger med angsten. Jeg forsøker å håndtere angsten på en rolig måte, sånn at det ikke utvikler seg til panikk. Hverdagen min er ganske tøff for øyeblikket, men jeg er heldig som har alt det gode rundt meg. En dag om gangen, og puste godt med magen. Da kommer denne uken også til å bli fin. Jeg satser på at det går fint.

Klem fra Wenche

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg