Jeg må til legen!

Jeg har en del utfordringer om natten. Det er alltid vanskelig å komme seg i seng, for da vet jeg at marerittene starter på nytt. Der er så mange rare drømmer, og jeg blir så mentalt sliten av det. I tillegg så bruker jeg medisiner, som gjør meg ekstrem tørr i munnen. Dermed våkner jeg også flere ganger hver natt, for må ha i meg væske. Dette er i ferd med å bli vanskelig for meg, og jeg har bestemt meg for å drøfte dette med fastlegen min. Mulig at jeg må endre medisiner, og finne en bedre søvnrytme. Det er jo ikke særlig kjekt å være trøtt når dagen starter.

Medisiner er viktig, så jeg forholder meg til det legen sier. Men jeg må gjøre noe, sånn at jeg sover bedre. Det kan ikke fortsette sånn som dette så mye lenger. Jeg blir jo lei av å være sliten. Blir spennende å se hva legen kommer frem til , og hvordan vi kan ta tak i disse utfordringene mine. Heldigvis så har jeg en god fastlege, så jeg regner med å få gode råd hos henne. Der er nok mange som kan kjenne seg igjen i denne problemstillingen. For man må ha medisiner, mens så kommer de med mange bivirkninger.

Å få til en bedre løsning, ville jeg satt stor pris på. Så jeg velger å bestille meg en ny time, og se hva vi kan bli enige om. For meg så er det jo viktig å ta de grepene som trengs, for å ha en så god hverdag som overhodet mulig. Jeg kommer nok alltid til å slite med litt uro og mareritt. Men det går an å få dempet det ned litt. Det bli nok bedre etter hvert.

Jeg håper at dere får sove godt i natt, og så snakkes vi her igjen i morgen tidlig!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg