Jeg må være fokusert!

God kveld!

I denne bransjen må man ha riktig fokus, og passe godt på seg selv. Det kan ikke nytte å hele tiden se på hva alle andre velger å gjøre. Jeg er meg, og jeg jobber for å nå mine egne mål. Man kan jo fort miste motet dersom man hele tiden skal forsøke å klare det samme som “alle andre”. I kurset jeg går på, så lærer vi masse om det å finne sin egen vei. Tenke på hva man vil oppnå, og hvordan man skal komme seg dit. Det handler om hvilke valg man velger å ta, og hvor man legger lista. For det er jeg som velger min egen vei, og det er opp til meg å lykkes. Ingen andre kan gjøre den jobben for meg. Så da må man ha riktig fokus i hverdagen.

Jeg følger med på noen få bloggere. Noen er ganske små, mens andre er store. Men det er ikke sånn at jeg alltid studere hva alle andre velger å gjøre. Da føler jeg meg nemlig så liten, og mister motet. Jeg har derfor valgt å sette meg delmål underveis på denne reisen. Det er så kjekt hver eneste gang jeg når et av mine mål. Når man har satt målene helt selv, så er det jo ekstra moro å lykkes. På mange måter så er denne bransjen veldig egoistisk. For alle jobber for sitt eget brand, og man kommer ikke langt uten å jobbe hardt. Det er lærerikt, og de siste månedene har virkelig ført meg videre. Hver dag har jeg satt meg noen mål, og jeg fokuserer på å nå dem.

Når man gjør jobben hver eneste dag, så vokser man. Noen ganger vokser man raskt, men oftest så vokser man jevnt over tid. Jeg har noen veldig gode dager iblant, men jeg bygger meg opp sakte men sikkert. Jeg er glad for at jeg er med på kurs, for da har man en del venner som jobber på samme måte som en selv. Da kan man diskutere ulike løsninger, og være til hjelp for hverandre. Jeg har lært så mange ting fra andre kursdeltagere. Så jeg er godt fornøyd, og tallene mine vokser. Jeg nøler ikke så mye lenger. Men tar sikte på å jobbe i denne bransjen i lang tid. Så får det ta den tiden det faktisk tar.

I min hverdag har jeg full kontroll på de oppgavene som skal gjøres. Men jeg har enda masse mer som skal læres. Og jeg gleder meg veldig til å ta nye steg. Der kommer garantert kommersielle samarbeid etter hvert, og jeg vil gjøre en god jobb. Dette året har mange ting endret seg, og jeg har virkelig begynt på en spennende reise. Takk for at du henger med meg gjennom hverdagen!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg