Jeg må våge å være meg selv!

Jeg har en garderobe som er full av klær. Faktisk så vet jeg at der er masse tøffe klær inni skapet mitt. Jeg liker dem, men jeg våger ikke å bruke dem. Hva handler det egentlig om? Hvorfor våger jeg ikke å bruke hattene mine? Hvorfor velger jeg de samme skoene hver dag når jeg har kule sko i skapet? Er jeg virkelig så redd for å skille meg ut? Sannheten er nok den at jeg ikke alltid er like trygg på meg selv. Da er det lettest å ta en trygg utvei. For jeg orker ikke alltid å være så tøff i trynet. Men så plager det meg litt at jeg “feiger” ut.

På hyllen i skapet mitt ligger der ganske mange hatter i ulike farger. Jeg elsker egentlig hatter, men bruker det veldig sjeldent. Frykten for å bli kommentert er noen dager sterkere enn selvtilliten. For jeg trenger selvtillit for å kunne bruke hatt. Det høres kanskje veldig teit ut. Men jeg sliter faktisk med å være meg selv fullt ut. Jeg må virkelig jobbe med dette. For jeg kan ikke være tøff når jeg shopper, og så feige fullstendig ut når det kommer til stykke.

Jeg skal ta meg sammen! For jeg har lyst til å være litt røff og vågal. Det er viktig for meg å være den jeg faktisk er. Det skal også få vise seg gjennom klær. Men jeg må ta det litt om gangen. For jeg kommer til å være redd iblant. Det er ikke lett å være seg selv iblant. Å være trygg i seg selv er noe som jeg har jobbet med i mange år. Men jeg er ikke i mål, og det er helt ok. Jeg får ta noen steg om gangen på dette området også. Men jeg vil veldig gjerne være en kvinne som våger å følge sin egen stil! Jeg håper virkelig at det snart skjer!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg