JEG MÅTTE GI MEG!


God kveld!

I dag hadde jeg helt andre planer enn det som ble realiteten. For jeg ligger strekk ut på sofaen, mens jeg egentlig skulle hatt opptreden på Tiedemands Cafe. Skikkelig kjipt at kroppen min streiker, men jeg har ikke mulighet til å bekjempe det her og nå. Magekrampene tiltok igjen i formiddag, og jeg sliter med å kunne gå oppreist.

Det sitter så langt inne å avlyse en opptreden. Kroppen min er for øyeblikket i skikkelig dårlig humør, og jeg føler meg mørbanket. Jeg har fått klar beskjed fra legen om å lytte til kroppen min. Og da må jeg skjerpe meg, og ikke ta så store sjanser med helsen min. Nå tror jeg at det må bli et legebesøk i neste uke, for å se hva som kan gjøres.

Fibromyalgi er en lunefull sykdom, og den bærer med seg mange utfordringer. Magekramper er en av dem, og dette er andre runden på relativt kort tid. Med min kombinasjon av ulike fysiske og psykiske diagnoser, så vil det oppstå smertefulle utbrudd. Jeg tror at kroppen ber meg om å roe ned. Men vanskelig å finne den rette balansen.

Det er ikke tvil om at omlegging av kosthold også har sine utfordringer. Stort sett positivt, men tarm og fordøyelsen reagerer noen ganger. Jeg spiser mye mer fiber enn før, og kroppen trenger tid til å bli vant med ny mat. I kveld skal jeg altså bli hjemme, og holde meg på sofaen. Det er også bestemt at jeg ikke opptrer i morgen kveld, men heller fokuserer på å bli frisk igjen.

Klem fra Wenche

 

0 kommentarer

Siste innlegg